/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Skuespiller i USA
Fra : sipule
Vist : 3274 gange
50 point
Dato : 03-09-10 14:29

Hej, jeg er ny herinde så hvis jeg har gjort et eller andet helt forkert er det derfor ;)

Jeg er en pige på 17, snart 18 år og jeg har lige et par spørgsmål som jeg håber nogle af alle jer kloge mennesker kan svare på.

Jeg har en drøm om at blive en professionel skuespiller, det kunne både være i Danmark og USA, men nu er det bare sådan at USA er der jeg gerne vil flytte hen, så det er nok det jeg vil satse på.
Jeg har gået på high school i USA i et år og til sidst var min accent så god, at folk jeg mødte troede jeg var amerikaner, så accenten er ikke et problem. Men mit problem er at jeg meget gerne ville flytte til USA allerede nu og prøve lykken, der er bare lige det at jeg ikke er verdens mest rige person, og jeg har heller ikke verdens mest rige familie. Vi har ikke så mange penge. Så hvad kan jeg gøre?

En anden ting er at jeg har lavet en profil inde på sådan en casting side fra USA. Siden byder på en hel masse forskellige, nye og spændende castingopslag hver dag, og lige nu caster de personer til bærende roller til mindst 6 kæmpe store film-produktioner, der matcher mig og som inkluderer nogle store amerikanse skuespillernavne. Jeg ville helt vildt gerne til de auditions der bliver afholdt, men det er jo lidt svært når jeg er i danmark og det ville koste meget at tage derover. Jeg har et nummer man kan ringe på til en af filmene.. skulle jeg prøve at ringe og høre om de overhovedet ville tage en dansk pige i betragtning, og hvis de ville, om man evt. kunne afholde en skype-audition, og hvis de i det tilfælde er interesserede kunne man tage derover??? eller hvad.

også en sidste ting. hvad med arbejdstilladelse. ville man så skulle bruge det hvis det var? også selvom det bare ville være en birolle eller hvad? og er det nemmere at få arbejdstilladelse hvis man allerede har visum der virker? :)

Jeg savner virkelig at bo i USA, så det er også en af grundene til at jeg vil bo der.

det sidste spørgsmål er det vigtigste.. tak på forhånd og undskyld romanen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-10 14:43

Min datters veninde er lige blevet optaget på en skuespillerskole i USA, så jow de tager også danskere

Men du er nød til at tage derover, og du skal være forberedt på at søge mange gange/steder, og ikke midste modet ved de første mange afslag.

Hun søgte som sagt, og fløj hjem til DK igen -mange gange.... Når først du bliver ansat/optaget, er der ingen problemer... det er vejen til optagelsen/ansættelsen er der hård