/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Komiske Ali / Inger Støjberg
Fra : Klumme
Vist : 1497 gange
100 point
Dato : 03-09-10 09:52

Komiske Ali - personificeret i den danske model Inger Støjberg - er igen på scenen med et af hendes urkomiske indlæg

http://avisen.dk/kassetaenkning-styrer-aktivering-af-danskere_133096.aspx?redir=newsletter&utm_campaign=user_Old&utm_medium=newsletter&utm_source=newsletter_Morning

Citat
Men minister for beskæftigelse Inger Støjberg (V) har ingen planer om at slække på den økonomiske straf til kommuner, der ikke aktiverer nok. Hun afviser, at kassetænkning er skyld i, at ledige sendes i tosset aktivering.
”Jeg er ikke i tvivl om, at medarbejderne på jobcentrene hver eneste gang gør sig overvejelser om, hvilken form for aktivering, der er bedst. Det jo også deres opgave, og jeg kan sige, at jeg har fuld tillid til medarbejderne,” siger Inger Støjberg.

Hvor dum og led har man lov at være som minister / politiker??

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 03-09-10 11:40

Hun skal skiftes ud og det kan ikke gå hurtigt nok !!!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-09-10 11:50

Det er svært at vide, om man skal le eller græde

Du kunne også sammeligne med Lord Nelson, der satte kikkerten for det blinde øje.

Inger støjberg er nu langtfra den eneste, Henriette Kjær argumenterer på helt samme niveau, måske har de gået på samme medietræningskursus.

Støjberg har jo oprettet en hjemmeside http://www.vækmedbøvletinger.dk/ , som drives af Breskæftgelsesministeriet og som jeg opfatter som et nyt højdepunkt i ministeriernes personlige promovering af ministeren.

Men jeg er alligevel enig i ønsket om "væk med bøvlet, Inger", syntes det vidner om mere selverkendelse end jeg havde forventet, så jeg venter spændt på de ørvige ministre gør noget tilsvarende, "væk med bøvlet, Lars Jensen, øh, Løkke Rasmussen!"

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-09-10 12:58

Jeg fik et privat intensivt jobsøgningskursus i juli 2009, meldte mig så på jobcenteret i februar 2010 og blev sendt på jobsøgningskursus.

Skiftede kommune et par måneder efter og blev igen sendt på jobsøgningskursus da den nye kommune underkendte den forrige.
Nå, efter "kurset" hvor jeg kedede mig så det gjorde noget blev jeg så sendt i aktivering i pensionisthaverne, det var skidegodt men så holdt jeg en selvfinancieret pause på et par måneder.

Hold nu fast:
Da jeg vendte tilbage til systemet efter de to måneder blev jeg IGEN sendt på jobsøgningskursus, jeg blev selvklart rasende men fik at vide at der var "regler", hvilket jo kan oversættes til kassetænkning.
Jeg nævnte så at jeg skrev jobansøgninger dengang jobkonsulenterne gik med ble, det syntes min sagsbehandler ikke var spor morsomt.

Nå, jeg starter i en praktikplads i næste uge og skal så derfor ikke gennemføre det seneste skatteyderbetalte cirkus, det giver muligvis kun et deltidsjob i sidste ende, men så brænder jeg sgu da ikke skatteydernes penge af

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 02-10-10 01:48

En historie fra det virkelige liv.

Den. 29 juni 2010 fandt jeg min søster, som havde forsøgt at begå selvmord. 14 dage senere, stadig indlagt, måtte jeg gå den tunge gang til hendes sygeseng med det første brev fra Arbejdsformidlingen. Sygehusets overlæge fik samtykke til at give arbejdsformidllingen besked på, at min søster var indlagt, og også grunden dertil.

3 uger senere kom det næste brev, hvortil overlægen kunne meddele, at hun var midt i et forløb med belastende ECT behandlinger.

2 uger senere blev min søster udskrevet til ambulant behandling. 1 uge senere kom det 3 brev fra arbejdsformidlingen.

Min søster brød totalt sammen, og jeg forsøgte at få samtalen udsat. Besken lød, at hvis hun var udskrevet, og ikke mødte op, så ville udbetalingen af sygedagpenge stoppe.

Det endte med at jeg tog med min søster til den satans samtale, fordi hun stadig ikke kunne fungere på egen hånd, da ECT behandlingen havde medført store sorte huller i hendes hukommelse, plus hun havde angst og stress, og STADIG tumlede med selvmordstanker. Under samtalen blev hun spurgt 8 GANGE, hvornår hun tror hun er klar til aktivering.

Jeg er simpelthen så GAL og hvis ikke snart den møgkælling til beskæftigelsesminister vågner op, og får loven lavet om for de hårdest ramte syge, så ender det med at hun indirekte slår folk ihjel ved bevidst at påføre dem en helt umenneskelig stressfaktor oveni en allerede eksisterende psykisk lidelse.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-10-10 04:14

"Aktivering af syge" har allerede kostet en livet idet en hjertesyg mand døde under aktiveringen, selv om lægerne kraftigt havde understreget at han ikke måtte arbejde.

Inger Støjberg har fortalt kommunerne at de skal opføre sig ordentligt overfor syge mennesker, men så længe kommunerne får en stor refusion fra staten når de sender folk i aktivering tænker kommunerne kun i penge, hvad der også indebærer at nogle sagsbehandlere får en kontant præmie når det lykkdes for dem at få en person flyttet fra sygedagpenge til kontanthjælp.

Accepteret svar
Fra : No1Here

Modtaget 100 point
Dato : 02-10-10 10:07

Jeg er siden min søsters sygdom blevet bekendt med en tilføjelse i aktiveringsloven, som giver borgernes læge eller sygehuslæge mulighed for at fritage en borger for aktivering, hvis borgeren ikke er rask nok.

Men det er stadig ikke godt nok. Alvorligt psykisk syge patienter skal helt fredes for aktivering i en periode, og have ro til at finde sig et ståsted her i livet.

En model kunne være en tidsbegrænset rehabiliteringsydelse, som fynske rådsmænd havde fokus på i sommers. http://politiken.dk/indland/ECE986353/fynske-raadmaend-giv-syge-arbejdsloese-en-pause/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-10 19:56

Kære No1Here

Det gør mig meget ked af at høre det med din søster. Håber virkelig hun er i bedring.

Ang støjkoen Inger støjborg har jeg kun ord tilovers, som er upassende at sætte på tryk. Har ikke tidligere været specielt venstreorienteret, men en regering som vil få økonomien til at hænge sammen ved at stramme økonomien for de unge under uddannelse, de syge og de ældste, kort og godt ...de svageste mennesker i vores samfund, fortjener blot et Giga los i røven og ud fra Christiansborg. Hvad fanden ligner det at tvinge syge mennesker ud i latterlige aktiveringskurser eller indkalde syge til møde om ligegyldigt pis.

Et eksempel fra min egen verden, (som er vand i forhold til No1Here' søster) men som eklatant og grotesk tydeligt viser, hvor hjernedøde pengefikserede de er i Jobcenterne (kommunerne).

Jeg har fået ødelagt en sene i armen, hvor den er hæftet oven på skulderen og skal opereres for dette ultimo oktober. Da jeg er sygemeldt, idet jeg ikke kan bruge armen, indkaldes jeg til "møde for "nysygemeldte". (alene udtrykket BVADRRRR) Under den personlige samtale ( efter et komplet ligegyldig foredrag, som mest gik på hvordan man kunne miste retten til sygedagpenge) viste jeg hende indkaldelsen til min operation. Tror I ikke kællingen foreslår, at jeg indtil jeg skal opereres går til GENOPTRÆNING.

Jeg blev mere end tavs, og efter at have tænkt mig om et kvarterstid, spurgte jeg hende hvad hun egentlig havde tænkt sig der skulle genoptrænes, og om kommunen virkelig var så meget på røven, at de så sig nødsaget til at for enhver pris at sætte syge mennesker til hvad som helst tåbeforløb for at score statsrefusionen.

Hun svarede, at det var meget almindeligt at folk, som skulle have ny hofte gik til genoptræning inden operetionen. Jeg ved ikke hvad der er galt i hovedet på dem....enten ved de ikek hvad GENOPTRÆNING betyder, eller osse gør jeg ikke.

Som den berømte dråbe, lagde hun et ark foran mig, som var en samtykkeerklæring, hvor der på forhånd var krydset af i alle felter, således at jeg med min underskrift gav dem ret til, at de måtte indhente og formidle oplysninger om mig til: min læge - min forhenværende læge - min kommune - min evt nye kommune - min arb.giver - min forhenværende arb.giver - min evt tilskudsarbejdsgiver og så den eller værste ....ANDRE.

Der hoppede filmen helt af. Hvem i hede hule er ANDRE.....Er det brugsuddeleren, bageren, mit lokale værtshus eller hvad. Jeg meddelte hende kort og kategorisk, at så længe de ikke specificerede hvem disse andre var, fik de ingen underskrift. Nå sagde hun...det betyder ikke så meget, for du har allerede tidligere skrevet under på dette i forbindelse med din første sygemelding. Det anede jeg ikke, og hvis det er tilfældet, hvorfor i himlens navn skal de så have den samtykkeerklæring een gang til.

Det er simpelthen så svinsk og rådden en behandling af mennesker, at jeg nu definitivt og med stor overbevisning ved, hvor jeg IKKE skal sætte mit X næste gang. De skal UD AF RØRET, og det kan kun gå for langsomt

Mine bedste tanker til dig No1Here og din søster, i håb om snarlig og god bedring. Deus vult

Klumme

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-10-10 20:40

Mens VKO har overbetalt privatsygehuse, for "lissom" at konkurreceudsætte de offentlige systemer, har de også gjort det meget fordelagtigt (kortsigtet økonomisk) for kommunerne at aktivere de ledige, og nød lærer som bekendt nøgen kommune at spinde.

Men det er sørgeligt, og umenneskeligt, at tvinge syge mennnesker, der ikke har en kinamands cnance for at klare et job, i aktivering, såvel (især) stat, som kommuner burde skamme sig.

Jeg satser på populus vult ved næste valg, tror dog ikke det bliver en dans på roser, Dk har virkelig tabt meget de sidste 9 år (og, skal jeg være ærlig, det begyndte allerede under Nyrup, fik bare masser af kunstgødning under VKO)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-10-10 23:29

Jeg er ved at brække mig over politikere. De er pisfyldt med løgn og at svare på det de blir spurgt om, er en by i Rusland.

eksempel fra debatten i TV. Løkke siger at Helle T vil sætte skatterne op med 30 mia. Hun vender det hvide ud af øjnene og fortæller med dybt forurettet røst at Løkke ikke kan læse og at de KUN vil sætte skatterne op med 18 mia.

Sandheden viser sig at være, at skatterne SKAL sættes op med ca 30 mia, men de 12 mia var planlagt af regeringen i forvejen, således at Helle T "kun" vil sætte skatten op med yderligere ca 18 mia - Altså ialt 30 mia.

DETTE VIDSTE DE BEGGE, men INGEN af dem, syntes åbenbart at deres snotdumme vælgere havde krav på den regnskabstekniske sammehæng ud fra den betragtning, at vi er så langsomt fungerende i bøtten, at vi alligevel ikke ville kunne forstå dette vildt komplicerede regnestykke. Det må være svært at være politiker, når man omgives af dybt retarderede vælgere....

Og sygehussagen...løgn på løgn på løgn på løgn. Når nu denne arrogante, magtsyge og menneskefjendske regering får et los i røven ved næste valg, så kan venstrefløjen overtage tøjlerne og i løbet af de næste 10 år kan de så vikle sig ind i samme skandaler og løgnehistorier, hvorefter vi igen får en højreregering. Og sådan går det bare op og ned i bølgedal...Vi sejle op ad åen....jøsses det går godt. Jeg gider simpelthen ikke stemme mere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-10-10 00:10

Og så lige en lille film til at dulme nerverne på, efter at have hørt pressen og TV avisen hele dagen om regering og oppositionens løgnehistorier. Tak DR....Tak fordi I har forståelsen for hvad jeres kunder gerne vil se en hyggelig lørdag aften og kan slappe af på.

Afrikas dronning. LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

En 61 år gammel film med forlængst afdøde Humprey Gocart. Hvad i hede hule bilder de sig ind. Godt gået Plummer.

Pst...Plummer. Hvad med lidt stumfilm fra 20'erne

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-10-10 05:35

Klumme, du skal bare se svensk TV, de havde en stumfilm fra 1929 med det spændende navn Erotikon på forleden, jeg glemte desværre at se den!

Kommentar
Fra : 0463

Dato : 20-10-10 12:59

Hvor tit skal man i virksomhedspraktik ?
Jeg afsluttede et d 18 juli 2010. og fik at vide, at jeg skulle se og finde
en ny praktik plads.
Står der nogen steder på nettet, hvor tit man S K A L i virksomhedspraktik ?

Hilsen 0463

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-10-10 13:18

Citat
Hvor tit skal man i virksomhedspraktik

Ingen regler om det, det er bare det "almindelige" pres de yder for at få folk til at søge jobs og praktikpladser.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-11-10 13:02

Tak for svaret No1Here.

Gider du finde ud af, hvor du har læst om den undtagelsesparagraf du omtaler, og smide et link her?

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 21-11-10 02:21

Hej Klumme

Jeg kan ikke linke til den specifikke § (som er en tilføjelse til aktiveringsaftalen fra januar 2010), men du kan læse pressemeddelelsen her, som tydeliggør at det er kommunerne der misfortolker ordningen om aktivering af syge. http://www.danskfolkeparti.dk/Kommuner_misfortolker_ordning_om_aktivering_af_syge.asp