/ Forside/ Teknologi / Udvikling / .Net / Spørgsmål
10  piaskov 110
D drevet er væk?
Fra : Caaasper
Vist : 1109 gange
100 point
Dato : 02-09-10 18:09

har lige formateret min computer, og installeret wondows 7.
normalt har jeg et C drev på ca 85 GB og et D drev på 195 GB
efter jeg har installeret og det,
så er mit D drev blevet til et C drev, og D er det drev du sætter en disk ind i?
dvs. at mit C drev på de 85 GB er væk?
hvad skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-10 19:03

Start > højreklik på computer > administrer > og så diskhåndtering.

Der vises så nogle farvede felter som er de partitioner du snakker om.
Hvad vises der...........................??????

Du har formateret siger du.........................men er det hele harddisken du har formateret.
En formateret partition skal også gøres aktiv (boot) for at blive til C:

Har du brugt recovery til at geninstallere.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 02-09-10 19:22

skal jeg aktivere det andet drev?
jeg kan finde noget som hedder: aktiver kvotastyring

det er svært at beskrive hvad jeg ser?
der er tre diskenheder, kun der ene der står C ved.
så for neden er der disk 0
der er C Drevet, og så et til som ikke hedder noget, som er den samme størrelse som svarende til det drev før..
hvis jeg højre klikker på den, egenskaber, kvota, det er der jeg fandt kvotastyring

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 02-09-10 19:34

har vidst fundet ud af det ud

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 02-09-10 19:34

nu*

Godkendelse af svar
Fra : Caaasper

Dato : 02-09-10 19:38

Tak for svaret Eyvind.