/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
elektronisk cigaret
Fra : skytten49
Vist : 4147 gange
100 point
Dato : 02-09-10 17:34

er der nogen der kan fortælle mig hvilke e-cigaretter der smager godt(som rigtig cigaret), og hvor i har købt dem?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-09-10 19:05

Tag dog en kold tyrker og få det overstået på et par måneder------------og ha' det skønt resten af livet.
Alt andet er selvpineri.

Eyvind der nu ikke har røget i snart 6 år.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 03-09-10 23:54

Nu er det jo ikke alle der har LYST til at holde op... Det kunne jo bare være rart, at man ikke ALTID skal udenfor bare fordi, der er nogen der tror de dør af passiv rygning mens de hælder den ene bajer ned efter den anden kun afbrudt af en stor fed saftig bøf smurt ind i fed sovs og masser af salt og dagen derpå prøver at slå tømmermændende ihjel med 1½ liter cola og 5 cheeseburgere fra McDonalds.
Jeg har desværre aldrig prøvet dem, men jeg har hørt de er på tilbud i Bilka på søndag, og overvejer at købe en, så jeg følger lige med her

CiViC der nu har røget i snart 18 år.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 04-09-10 17:54

jeg har røget i 45 år, så jeg er også afhængig af at have cigaretten i hånden og suge på den. det kan en elektronisk cigaret måske afhjælpe.
jeg har været rundt på nettet og fundet diskussioner om e-cigaretter. når der er nogen der fortæller de først har prøvet en der ikke smagte godt og fundet en der smagte godt, skriver de ikke hvilke e-cigaretter det drejersig om. da den jo koster en hel del, ville jeg gerne undgå fejlkøb.
er der virkelig slet ingen af kandu´s brugere der har erfaring med e-cigaretter?

af en eller anden grund, får jeg ikke mails fra "kandu" når der er nye spørgsmål eller svar på spørgsmål som jeg plejer. det er der måske også andre der ikke får.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 06-09-10 21:04

Hej igen.

Jeg får heller ikke mails. Det er jo ikke til at huske hvilke tråde man er med i
Jeg købte den elektroniske cigaret i Bilka i går og dette er min erfaring indtil videre:

Ved de første par sug synes jeg, at der manglede noget "krads" i halsen. Fik det dog lidt dårligt efter at have suget på den et stykke tid, så et eller andet har jeg da indhaleret
Jeg sparede 2-3 cigaretter i går aftes, da jeg brugte EC smoke istedet.
Da jeg ville have en med på arbejde idag, lagde jeg den sammen med min alm. cigaretter. Efter 2 timer ville jeg bruge den, men så var batteriet fladt??? Det havde været til opladning hele natten. I manualen, står der, at man skal oplade i 8 timer første gang, så det havde den fået.
Nå, jeg fik den opladt og brugte den med jævne mellemrum i en times tid. Herefter kom den tilbage i cigaretpakken. Efter et par timer ville jeg bruge den igen, men nu var batteriet fladt igen. Nu vil jeg prøve med det andet batteri imorgen og hvis det opfører sig på samme måde, falder lidt af idéen jo væk, hvis man ikke kan gå rundt med den i lommen. Jeg håber det bare er det ene batteri der er noget galt med.

Ang. smag, kunne det være smart, hvis de havde lagt en af hver i pakken, så man kunne afprøve de 7 forskellige varianter:
Traditionel tobak............
Virginia tobak.................
Mild Blend tobak............
Menthol.........................
Æble..............................
Vanille............................
Kaffe....

Jeg tror det er traditionel tobak der er med fra start. Jeg har tænkt mig, at afprøve Virginia og menthol, da jeg tror det kommer tættest på det jeg synes en smøg skal smage af.

Til allersidst vil jeg bare minde jer på, at en pakke med 2 batterier, en forstøver, 5 filtre , en USB-oplader samt en 220 V omformer i denne uge er på tilbud i Bilka til 349,-
Normalpris på ECsmoke.dk er 799,-

Fortsættelse følger, når jeg har afprøvet de andre smagsvarianter (Hvis jeg kan nå det inden spørgsmålet bliver besvaret/annuleret)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 08-09-10 10:44

jeg kan se, at du har skrevet mandag, men jeg fik en mail om ny kommentar i dag onsdag.
jeg kan forstå, at den fra bilka ikke er noget at råbe hurra for.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 08-09-10 20:26

Hejsa

Ja, der er lidt forsinkelse på mails fra Kandu.
Det var desværre samme resultat med det andet batteri. Jeg må bare vende mig til, at lade cigaretten lægge på mit skrivebord.
Nej, den er ikke det helt vilde at råbe hurra for, men lidt ros skal den da ha'

1. Jeg sparer ca 5 cigaretter om dagen. Det er nok en vanesag, at bruge den istedet for at ryge.
2. Hos venner og bekendte der ikke ryger, vil den være god at ha' ved hånden, hvis tidspunktet man bliver rygetrængende på ikke lige er passende.
3. Jeg tror den bliver en god ven i nøden til vinter og det er hundekoldt udenfor.

Dog kan jeg ikke finde nogen steder, hvor meget nikotin der er i de filtre der er med i startpakken.
Næste gang jeg køber filtre, skal det ihvertfald være med max nikotin

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-09-10 06:30

OK, så blev jeg lidt klogere. ECSmoke bør IKKE vælges:

Citat: Værd opmærksom på at filtrene fra EC Smoke Denmark produceres på verdens førende fabrik, og indeholder INGEN nikotin.

Vil nu lede efter nogle filtre MED nikotin på nettet. Er der nogen der har en adresse?

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 10-09-10 06:33
Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-09-10 13:47

pjuller - bruger du mini eller super mini?
der står ikke på lager ved dem alle, samtidig med de siger de sender samme dag de bliver bestilt

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 13-09-10 05:35

Har en SuperMini, men var tæt på at prøve en Mini også.

Lige nu ryger jeg "rigtige" smøger, og prøver at motivere mig selv til en kold tyrker i stedet. Men E-cig er et godt alternativ til smøgerne, - faktisk syntes jeg den var skønnere at ryge på, end almindelige. Skulle lige finde ud af at sætte fingeren over et mikroskopisk hul, så den gav en ordentlig masse røg