/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billig låst støttemur
Fra : karstenfk
Vist : 6768 gange
100 point
Dato : 02-09-10 17:25

Hej

Jeg skal have lavet en støttemur på 20m og ca. 80cm over jorden. Min oprindelige plan var at lave den med fyldte fundablokke, men jeg er blevet opmærksom på at man kan købe nogle blokke som kan låses sammen og er beregnet til støttemure. Det lyder lettere, men jeg har lidt svært at finde ud af hvad den billigste løsning er, der er en del produkter at vælge imellem ser det ud til.
Udseendet er lige meget, da den bliver dækket af buske.
Hvilke sten er de billigste til en låst støttemur, som evt. kun skal sammenlimes?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-09-10 19:28

Hvad er billigt?
Jeg har erfaring med disse, og de fungerer i hvert fald godt.

Plantesten type 8 grå - 50 x 25 x 15 cm købt hos:

http://shop.parkoglandskab.dk/?menupunkt=butikken&pkt=8&grp=39

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-09-10 19:38

Disse ser også fornuftige ud. Klik i det gule felt for at se stenene.

http://e-traelasten.dk/Byggeraad/Kategorier/HusetUde/Stoettemur.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-10 20:02

Hvad der er billigst er jo svært at vurdere. Det kommer an på hvilken type du har kigget på. Fundablokke og Lock Block har vidt forskellige mål, hvis det vel og mærke er Lock-block du har udset dig.

Så er der eks. Lock-block - XL typen, den går der 22 af pr. m 2, de koster meget forskelligt det billigste jeg kunne finde var ved Silvan, i denne uge på 22 kr. stk.

Du har ca. 16 m2, hvis jeg har regnet rigtig altså ?

Det vil sige en pris på omkring 7.700,- kr. ( på en anden hjemmeside står de til 35 kr stk- altså det er åbenbart et godt tilbud i Silvan)

Fundablokke eller plantesten går der ca. 13 pr. m2 og stk pris er 24 kr.- i hver fald det jeg kan finde frem til, du kan muligvis få dem billigere, men det kunne jeg ikke lige finde. ialt ca. 5000, - kr.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-10 20:10

http://www.rbr.dk/Lock-Block-33.aspx

Her kan du se typen jeg har regnet efter, men prisen på denne hjemmeside er altså 35 kr. stk.