/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Spørgsmål vedr. Indskud/Depositum
Fra : Hamm3r
Vist : 327 gange
40 point
Dato : 31-08-10 16:20

Hej allesammen

Jeg har som mange andre et problem med at min udlejer er utrolig langsom til at tilbagebetale mit depositum, eller nærmere sagt prøver at undgå, tror jeg..

Jeg har afleveret nøglen 15.juli og fik at vide at det højst vil gå en måned med tilbagebetalingen.

ca. en måned efter får jeg så først opgørelsen, efter jeg fik skrevet en 10mails til dem. I opgørelsen står der så på skrift at pengene vil blive indbetalt inden for 7 dage. nu er der gået over to uger og jeg har hverken hørt fra dem eller fået mine penge.

Nu spørger jeg, hvad ville være det bedste at gøre? får intet svar på mine mails og opkald..

Udover problemet med tilbagebetalingen, vil jeg høre om det er muligt at kræve kvitteringer på det de brugte halvdelen af mit depositum på? I opgørelsen står der at jeg skal betale for: ÉN væg der skal males og at der skal gøres rent i lejligheden, som er på ca 50kvm. Det blev der trukket 5000kr for.

På forhånd tak :D

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-10 16:21

Hvad med at kontakte Lejernes LO

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-08-10 16:24

- kan også være at de venter på varmeregnskabet...

Hvis det er tilfældet, kan der gå laaaang tid...

Kommentar
Fra : Hamm3r

Dato : 31-08-10 16:29

Har godt nok truet med at skrive til Lejernes LO, men har virkelig ikke råd til at betale kontingent da jeg lever af su.

Varmen bliver først opgjort den 01/05-2011, så håber ikke det kommer til at tage så langt tid..

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 31-08-10 16:32

Jeg ville sende et brev med sneglepost og bede om pengene i henhold til det tidligere lovet og nævn, at du ikke forstår pengene endnu ikke er indkommet og om der skulle være opstået noget uventet så pengene ikke kan komme til udbetaling. Skriv også: jeg se frem til Jeres svar inden 10 dage, idet jeg mangler pengene.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-08-10 17:53

De må kun tilbageholde et hvis beløb til varme mv. Ring til din kommnue og bed om Huslejenævnet. De kan hjælpe dig i den slags sager.

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/lejebolig/leje-af-privat-bolig/Sider/huslejenaevn.aspx

Kommentar
Fra : Hamm3r

Dato : 31-08-10 18:01

Kontakter huslejenævnet imorgen..

hvordan ser det så ud mht. kvitteringer? Hvis ikke jeg får dem at se, kunne de da i princippet kræve hvilket som helst beløb..

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-08-10 18:06

Snak med huslejenævnet om det. Hvis der ingen kvitteringer foreligger, kan det være I ender ud i en forhandling men nævnet som mægler.
PS til alle dem der forslår en privat organisation som LO, det er præcis det samme de gør, altså taler med huslejenævnet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-10 21:00

Normal praksis er også at der går højst en måned.

Ejendommen kan nu godt have en fjernevarmekontrakt der siger at der kun på et bestemt tidspunkt kommer en årsopgørelse. Dit varme/vand er forhåbentligt aflæst ved fraflytningen, men hvor meget Du skal betale eller have tilbage har intet med den normale fraflytning at gøre.

Jeg flyttede selv pr. 1-3 og er udmærket klar over selv at varmeregnskabet først afsluttes 1-6 hvor der så afregnes med beboerne, inclusive de fraflyttede, pr 1-11.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-09-10 09:04

hvis der står i din kontrakt at det er depositum du har betalt og ikke indskud, skal du have alle pengene tilbage.
det er kun indskud der må bruges til istandsættelse ved fraflytning.
og du har selvfølgelig krav på at få et udførligt regnskab.

Kommentar
Fra : Hamm3r

Dato : 02-09-10 14:48

Er du sikker på det trimare? godt nok noget jeg hører første gang :D