/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Vedr. parkering
Fra : KarlSonja
Vist : 932 gange
500 point
Dato : 29-08-10 16:28

Hej jeg/vi har parkeret vores trailer i en p-bås som er lukket til siden, p-båsen er temmelig lang, vi har en lille bil, plejer at holde bag ved den. Nu er problemet vores nabo parker i båsen når vi ikke er hjemme, det gør de for at gener os, vi har holdt der i over 3 år. vores ny nabo gener ved at parker der når vi ikke er hjemme. De har to biler kører i byen i den anden spærer vores trailer inde, hvis vi skal bruge den kan vi ikke få den ud, tvivler på det er lovligt, de leger åbenbart politi og bestemmer. Skal siger vi boer lejlighed i boligforening.

Hilsen Karlsonja

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-10 16:37

det kommer an på ejerforhold m.m.
betald p-plads

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-08-10 16:37

- surt show, find et andet sted at parkere menageriet...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-10 16:40

fælles areal ? ikke noget at gøre

Kommentar
Fra : KarlSonja

Dato : 29-08-10 16:41

Hej Teil, det er ikke privat parkeringsplads, ingen af os ejer den. det er boligforenngens.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-10 16:42

så er det jo fælles areal

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 510 point
Dato : 29-08-10 16:56

Du kunne jo prøve at snakke med dem, der parkerer foran Jeres trailer og fortælle I ville være glad for at kunne parkere foran Jeres egen trailer. Ellers har I vel ret til at bruge en parkeringsplads til traileren. I kunne skubbe traileren lidt frem, så der ikke er plads til en bil og senere, når I kommer med Jeres egen skubbe traileren tilbage, når I selv skal parkere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-10 17:07

Find først og fremmest ud af om der er parkeringsrestriktioner i "båsene"

Hvis der IKKE er det syntes jeg da du skal stille traileren så den "spærrer" HELE pladsen...

Desværre er der i mange boligforeninger restriktioner på HVORDAN pladserne bruges og af og til sågar specielle steder hvor trailere, campingvogne o.lign. skal stå....

Det er jo IKKE et motorkøretøj - sååååå

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-10 17:09

Se TV program om nabostrid, og lær noget.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 29-08-10 17:09

Citat
Nu er problemet vores nabo parker i båsen når vi ikke er hjemme, det gør de for at gener os, vi har holdt der i over 3 år

I et boligselskab med fælles areal, parkere man, hvor der er ledigt - at i således har holdt på den samme plads i 3 år, giver ikke mere ret til at holde der end andre.

- har du tænkt på at andre måske kan opfatte jeres parkeringsvaner som chikane ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-08-10 18:40

Citat
- har du tænkt på at andre måske kan opfatte jeres parkeringsvaner som chikane ?

Jeg ville da blive sur,hvis der stod en trailer permanent og tog pladsen i en "offentlig" parkeringsbås.
Det kan ikke være rigtig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : KarlSonja

Dato : 29-08-10 19:16

Mosebaek beklager det er jo ikke offentlig på den måde, der er 1½ p-bås til hver vi bruger kun 1

Godkendelse af svar
Fra : KarlSonja

Dato : 29-08-10 19:19

Tak for svaret Thyregod8.
Det er det bedste svar jeg har opnået tak godt gået