/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Mængde mad
Fra : Nik_
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 27-08-10 10:16

Jeg er begyndt at spise noget ala cornflakes, men fuldkornsflager med højt fiberindhold som mætter rigtig godt. Problemet er, at jeg ikke ved hvor stor en potion jeg skal/må spise? Er der nogen tommelfingerreglen om det, eller skal man virkelig beregne hele sit energiforbrug på en dag og udregne det?

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 27-08-10 10:18
Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 27-08-10 10:56

Bag på æsken står der da altid alle mulige informationer.....
- mener at kan huske anbefalet portionsstørrelse ca. 30 g
Men vend lige æsken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-10 11:08

Citat
Men vend lige æsken

INDEN du åbner den

Kommentar
Fra : Megafonen

Dato : 27-08-10 13:50

Jeg skal æde ca 1800 kcal om dage. Jeg tager de 800 til morgenmad og de sidste 1000 fordelt over frokost og aftensmad.

Start med at regne lidt på det og efter noget tid, så ved du hvor meget de forskellige ting indeholder. Det går hurtigt og er rart at vide.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-08-10 17:16

den slags er mange gange en ren kaloriebombe. der er et meget højt sukkerindhold i dem.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 29-08-10 00:57

Tak for svaret Stouenberg.