/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
hjælp til elev.-plads søgning
Fra : moabou1
Vist : 508 gange
20 point
Dato : 25-08-10 19:01

jeg har besluttet mig for at starte på en uddannelse som mekanikker..

jeg vil gerne søge om en elvplads inden jeg påbegynder min skole periode..

jeg står i den situation at jeg har et fuldtids arbejde og ikke ønsker at stå som arbejdsløs hvis jeg ikke finder en elvplads efter grundforløbet.

jeg vil som sagt gerne tage en uddannelse og starter til januar 2011 på hansenberg..

men jeg er bange for at sige mit job op og tage grundforløbet på skolen, for derefter at finde ud af at jeg ikke kan finde en elevplads...

derfor vil jeg gerne skrive en ansøgning og søge om en elevplads inden jeg er startet på grundforløbet.

men hvordan formulere man sådan en ansøgning..

skal jeg skrive at jeg søger elevpladsen inden jeg er startet på mit grundforløb pga jeg er bange for at ende som arbejdsløs, eller er det en dum ide..

hvordan skal jeg bygge min ansøgning op, hvad skal jeg skrive,

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-10 19:16

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 6

Citat
hvad skal jeg skrive

Du kan jo annullere ansøgningen

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 25-08-10 19:29

hvad vil du frem til

mangler du svar på noget

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-10 19:30

Det bedste, du kan gøre, er at tage ud i de arbejdspladser, du gerne vil arbejde i, og så spørger du dem direkte, om de har mulighed for at tilbyde dig en elevplads.
Fortæl dem at du agter at starte skole, når du har fundet din plads.
Du tager et enkelt stykke papir med dig, hvorpå du dels skriver dine kontaktdetaljer, alder, lidt om dine eventuelle erhvervs erfaringer samt evt. dine karakterer fra sidste skoleperiode (9. eller 10. klasse? eller gymnasiet? )
Det kan du aflevere, når du er der. Det giver bedre resultat at møde op og spørge. Det er alt for let for arbejdsgiverne bare at sende en "nej tak-mail", hvis du nøjes med at skrive en ansøgning til dem. Held og lykke med jagten på elev-pladsen.
Jeg er med på at du allerede har et job, og det gør det vanskeligere at komme rundt og aflevere personligt, men ikke desto mindre giver det bedre resulater.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-08-10 01:50

refi mener..

At du tilsyneladende har en tendens til at annulere dine spørgsmål i stedet for at acceptere et af de svar som brugerne gør sig umage med at finde til dig

Kommentar
Fra : moabou1

Dato : 31-08-10 18:05

hmm, jeg har ikke annuleret noget som helst..

når jeg har fået svar på det jeg skal. skriver jeg tak,

eller når folk skriver en masse lort som ikke har noget at gøre med det jeg spurgte om, svare jeg ikke.

så ved stadig ikke hvad han vil frem til

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-10-10 20:31

Han vil frem til,m at du ikke vælger et af de givne svar og dermed bliver dine spørgsmål annuleret efter 3 måneder.

Det er god stil at man accepterer et svar ved at klikke på ikonet "Accepter svar" på den måde bliver spørgsmålet lukket, og pointene fordelt