/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plæneklipper med El start
Fra : århushansen
Vist : 1960 gange
200 point
Dato : 24-08-10 10:05

Hej Alle!

Jeg har købt en Stiga plæneklipper Model 53SE BW Combi på Den Blå Avis. Denne model har Elstart med nøgle, hvilket er årsagen til at jeg købte den. Da jeg købte den sagde sælger, at der ikke var strøm på og derfor skulle den startes med træk-snoren. Den startede fint, og jeg købte den.

Efter så at have slået græsplænen flere gange viser det sig, at den simpelthen ikke kan starte ved at dreje nøglen. Og den er meget svær at starte med snoren.
Jeg har fået skiftet tændrør og den er blevet gennemset på et service værksted. Mekanikeren fortæller mig at der normalt medfølger en anordning til at starte motoren første gang, og efter vinterpausen. Denne anordning har sælger af plæneklipperen desværre ikke mere.

Mit spørgsmål er nu:
Hvor kan jeg købe den start anording - og ca hvilken pris?
og
Har denne plæneklipper et slags batteri som oplades mens man slår græs, og måske skal dette skiftes? Eller hvordan virker dette El-start egentlig.

På forhånd mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-08-10 10:08

Batteriet lades når motoren kører.

Måske skal der skiftes batteri.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-08-10 10:33

Bilka sælger i øjeblikket plæneklippere med el-start, så prøv at snakke med en medarbejder i Bilka som har forstand på det eller skriv til dem.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-08-10 11:30

Citat
Jeg har fået skiftet tændrør og den er blevet gennemset på et service værksted. Mekanikeren fortæller mig at der normalt medfølger en anordning til at starte motoren første gang, og efter vinterpausen. Denne anordning har sælger af plæneklipperen desværre ikke mere.
De må da kunne svare dig på alle dine spørgsmål på service værkstedet.................

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-08-10 19:07

Med "anordning" menes måske et startbatteri!