/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
CAMPING GAS
Fra : CarstenBoLaursen
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 07-05-03 08:42

Hvad er grunden til at man skal betale mere for 10 kg gas i en BP letvægtsgasflaske end for 11 kg gas i en BP metalgasflaske -
Holdbarheden er vel den samme - for flasken altså.

Jeg syntes det er underligt- og i hvert fald et manglende argument og oplysning i salgsarbejdet.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 07-05-03 08:54

Man kunne fristes til at tro, det er fordi de kan få mere for gassen i letvægtsflaske, altså almindelige markedsmekanismer. Som du selv er inde på kunne man spekulere i flaskelevetid. I vores virksomhed har vi nu ikke noget kendskab til at den ene flaske holder længere end den anden.

Men igen, folk betaler gladeligt kr 8,08 for en liter shell benzin selvom OK tager 7,90 lidt længere nede af gaden. På netop dette produkt er der vist ingen der kan påvise nogen kvalitetsforskel.

Jeg tror det er gammel vare i en ny indpakning, og så "skruer vi prisen lidt op".

Godkendelse af svar
Fra : CarstenBoLaursen

Dato : 07-05-03 09:23

Tak for svaret 3773.