/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sony dvd-afspiller
Fra : frandsen44
Vist : 708 gange
20 point
Dato : 07-05-03 08:33

Hej.
Jeg har lige købt en sony dvd-afspiller, men den kan ikke afspille brændte musik-cd'er hvilket er noget lort. Vil dette problem være løst hvis jeg fik gjort dvd'en kodefri??
Håber på snarlig svar fra en hjælpende hånd....
Mvh Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-05-03 08:40

Hurtigste og nemmeste test af dette kan udføres på en phillips dvd. Der kan du ændre landekode via fjernbetjeningen. Men det er muligt det er formatet du brænder i dvd'en ikke æder. Problemet kan måske også ligge i noget lig tidligere kenwood car-fi, der katagorisk nægtede at æde hjemmelavede plader.

Kommentar
Fra : frandsen44

Dato : 07-05-03 09:58

Ok tak for svaret. Men vil mit problem være løst hvis jeg får dvd'en gjort kodefri?? Jeg kunne godt tænke mig at afspille brændte musik-cd'er nemlig. Laserdisken og andre lignende butikker kan gøre dette fra ca. 300-500 kr.
Mvh Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-05-03 10:08

Hov for den, det var musik cd'ere du havde gang i. De er ikke forsynet med landekode. Der tror jeg sgu ikke det hjælper. Jeg prøver lige på min egen Phillips når jeg kommer hjem, så får du et praj imorgen.

Prøv alternativt at få en plade fra en anden. Jeg har oplevet at der er brændere "der ikke brænder så godt" om man så må sige. Forstået således at visse afspillere åbenbart har problemer med visse brændere. Brænder du i waw eller MP-3 fordi der kan du jo også have et problem, hvis din sony ikke understøtter det format du brænder i. Almindeligvis plejer Sony nu at æde stort set alt!

Kommentar
Fra : frandsen44

Dato : 07-05-03 10:15

Ja det vil være fint hvis du gider det... Det er ikke formatet jeg brænder i eller brænderen der er noget galt med, da jeg har en kodefri denver dvd der gerne æder musik-cd'er... jeg brænder i waw-format. Min gamle slidte sony cd-afspiller sluger dem gerne, men den skal ud og det samme skal denver-dvd'en.
på forhånd tak-søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-05-03 10:26

Lyder besynderligt!

Prøver lige at køre en hjemmelavet med forskellige landekoder, så må vi se om Phillipsen reagerer.

Hvad siger de der hvor du har købt den? Har de ingen forslag?

Sony er jo ikke fejlfri (selvom det er godt). Den gamle legendariske M025 cd afspillerr havde en meget lidt holdbar laser eksempelvis.

Kommentar
Fra : frandsen44

Dato : 07-05-03 10:31

Det er ligemeget med landekoder og dvd-film og den retning. De dvd-film jeg kommer til at købe vil formentlig kun være region 1, så i den henseende er det ligemeget med landekoderne. Det vigtigste er at dvd'en kan afspille brændte musik-cd'er for det er udelukkende dem jeg hører ;=)
Jeg har ikke forhørt mig der hvor jeg har købt den (Electric City), men vil forhøre mig omkring i dag.
Mvh Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:12

Hej Søren. Var det en ide at lukke dette spørgsmål. Det er ved at være lidt gammelt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 13:19

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.