/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Han-nymfeparakit jager nyankommen hun
Fra : mimotheman
Vist : 408 gange
40 point
Dato : 22-08-10 21:05

Hej

Vi har en hannymfeparakit. Lige siden vi fik ham har han prøvet at pare sig med samtlige fødder med strømper på. Vi gik ud fra at han savnede en hun at være sammen med. Han har tidligere haft en hun fugl, og de fik oveni købet unger sammen. Vi har købt en hun, men han jagter hende rundt i buret. Vi har prøvet at putte dem i hendes bur, men med sammen resultat. Er der nogen der ved hvad der sker ... ? og kan vi gøre noget for at ændre på hans meget "uopdragne" måde at være på. Han elsker at sidde og snakke med sig selv og kigge sig i spejlet..... !!
hilsen
Mimotheman

Kommentar
Fra : CharlotS

Dato : 22-08-10 23:39

Jeg håber at du vil tage mere hensyn til hun fuglen, det lyder ikke som om den har mulighed for at kunne slippe væk. Måske kunne det være en ide at de har vært deres bur som er placeret side om side indtil man kan se at fuglene vil være glade og interesseret i at være sammen, at bare sætte dem sammen lyder meget ubehageligt og som et overgreb på hun fuglen. Mange fugle danner par for livet, om parakitter gør sådanne aner jeg ikke men mange fugle er temmeligt avancerede. Godt at du prøver at sætte dig ind i sagerne, og jeg håber at andre kan hjælpe dig her hvor min viden slipper op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-10 08:38

Måske er det i virkeligheden 2 hanner?

Er du sikker på kønnet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-08-10 08:39

Ps. Har selv oplevet en 'mislykket' parring ....mellem 2 hunner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-10 18:21

Jeg giver CharlotS ret. Skil fuglene ad - hvert sit bur, tæt på hinanden, så de kan lære hinanden at kende og vænne sig til, at de er to. Det kan ende ganske ulykkeligt ellers.