/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Kan ikke åbne hyberlink i I8 Hjælp ønske
Fra : atie
Vist : 1873 gange
200 point
Dato : 22-08-10 12:50

Efter at have fået ny pc med windows 7 pro. hvori explore 8 følger med som en naturlig del, kan jeg ikke åbne hyberlinks på hjemmesider mere. Alt er næsten prøvet og intet hjælper... Jeg har hentet Firefox ned og der virker det. Men jeg ville gerne kunne køre med I8 så det er meget frusterende så mange timer man skal bruge for at finde en fejl som mange andre også har.
Kik på nedenstående link hvor jeg har beskrevet fejlen med PrintScr

http://www.atie.dk/fejl_explore.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-10 12:58

Den med lægen er et popup vindue, det skal ikke åbne på en fane, har du prøvet at nulstille ie8?

Funktioner > Internetindstillinger, fanen Avanceret, nederst på siden, Nulstil

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-08-10 15:05

Du kan os prøve at hente et plugin til Firefox, IE Tab Plus
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10909/
med det kan du åbne sider i IE, inde i FF...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-10 21:14

Citat
Den med lægen er et popup vindue

Det er en NY side....

Her virker det fint - så du må have en opsætningfejl....

Gør som foreslået - nulstil

Kommentar
Fra : svensven

Dato : 22-08-10 23:22

Virker også fint her. Dialogboks med logind kommer fint frem. Prøv at afinstallere IE 8 og så geninstaller.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 23-08-10 06:52

har du givet tilladelse til traffik gennem PORT 443
LOGIN, er som en krypteret side/ popup
som kører gennem den port = 443
kan du logge på netbank? så er porten sikkert åben
ellers skal du give tilladelse til POPUP´s

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-08-10 13:49

Jeg har heller ikke nogen problemer når jeg besøder siden.
Kan du ikke komme med fejlmeddelsen eller beskrive hvad der sker når du klikker på linket?

Kommentar
Fra : atie

Dato : 23-08-10 13:58

DEr er ingen af jeres råd der virker.. jeg sætter et link ind her som nøjagtig beskriver det jeg er ude for http://support.microsoft.com/kb/281679/da

Det er åbenbart andre der har siden Microsoft skriver om det, men den hjælp der er at hente gælder ikke for Windows 7..
Nu har jeg haft kontakt til Microsoft og blevet guidet rundt til alle mulige forsøg, bl.a. med at nulstille explore, men endnu har de ikke løst problemet, vi har hentet fix it filer og slettet flash abdobe. I skrivende stund venter jeg at få en ny guide fra dem om hvordan problemet kan løses, men de har lige så store spørgsmål som jeg ? så det er en super super specialist der skal til åbenbart ikke Microsofts Support team..
Til spørgsmålet om jeg kan logge på netbank, ja det kan jeg.
Til spørgsmål om at jeg skal afinstaller I8, det kan man ikke i Windows 7 ligger Explore 8, så der er ikke noget at gøre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 14:09

Citat
Til spørgsmål om at jeg skal afinstaller I8, det kan man ikke i Windows 7 ligger Explore 8

Det passer IKKE...

Win7 er NETOP helt uden browser - så du har SELV valgt den da du installerede...

Den må slet ikke sælges med browser.....

Kommentar
Fra : atie

Dato : 23-08-10 14:11

DEt er ikke korrekt .. Det er Windows 7 pro og I8 den ligger integreret i pakken,, så den kan ikke afinstalleres igen.. altså I 8

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 14:24
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 23-08-10 14:25

Kan du ikke tage et screen shot af din skærm når du har klikket på linket og så linke til det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 14:32

Det må så skyldes at du kører med testversionen - der var den nemlig indbygget

http://www.computerworld.dk/art/51892/windows-7-saelges-uden-browser-i-europa

Kommentar
Fra : atie

Dato : 23-08-10 16:01

'Svar til Refi.. det kan da ikke været rigtig at jeg skulle få en testversion når jeg har købt mit Windows på nettet og fået tilsendt en windows 7 pro, på en cd som er fra microsoft der står intet i papirene om det skulle være en testversion det ville da være mærkeligt, så skulle det da stå på skiven eller i manuellen.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 23-08-10 16:07

angående svar fra Refi
Testversion ? det er jeg ikke klar over hvad du mener, men jeg har købt Windows 7 pro.32 bit på en DVD og købt den hos Microsoft over nettet den er blevet installeret af en fagmand, så jeg har ikke selv installeret den. Min pc er bygget op sådan at jeg har jo købt både bundkort og grafikkort og hvad der ellers skal til for at få en computer med gode ting jeg selv har været med at vælge.. Men lige nu har jeg skulle sende logfiler og systemoplysninger til Microsoft Support, som faktisk er ganske flinke og arbejder på at løse opgaven.. så vi får se hvordan det går,,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-10 16:17

Den med test version er squ go', det er så åbentbart så'n en jeg os har, for der var IE8 på da jeg installerede på en ny HD...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 17:04

Citat
den er blevet installeret af en fagmand, så jeg har ikke selv installeret den.

Og han har så installeret IE8

Men gør som der står i linket - så slipper du af med den....

Win7 er HELT UDEN browser når du køber den i EU - det er LOVKRAV....

Browserne er så med særskilt og der kan man vælge hvilken man vil have.....

Klaudi:

Nu kan jeg ikke gennemskue om du snakker sarkastisk, men du ved også godt at MS "tabte" sagen i EU og derfor måtte fjerne den.... det gælder også mailprogram....

Det er KUN de første versioner der har den - i DK hedder win7 WIN7e

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-10 17:15

Citat
Men med få dage tilbage inden deadline er EU og Microsoft i princippet blevet enige.

Resultatet er, at Windows 7 som standard bliver udstyret med Internet Explorer (IE) som browser, men første gang brugerne kører en update, kan de frit vælge en anden browser.

Windows 7-brugere får dog tidligst muligheden for at vælge en anden browser otte uger efter, at aftalen mellem Microsoft og EU-Kommissionen er trådt i kraft.

Installerer du Windows 7 fra bunden af, vil Internet Explorer som udgangspunkt være standard-browser, men første gang man kører en Windows Update, dukker den såkaldte ballot screen op, som giver brugeren mulighed for at vælge en anden browser end IE

En lille rettelse

Der var åbenbart IE8 i de første versioner da de ikke kunne nå at rette det...

Win7e var der så ikke fra start af....

Men IE8 kan nu alligevel afinstalleres.....

Kommentar
Fra : atie

Dato : 24-08-10 09:51

hej Refi
Afventer mulighederne kikker på linket og får hjælp til at forsøge at afinstallere, vender tilbage så du muligvis får dine point..

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-08-10 17:23

Det er squ ikke sarkastisk, det er da ramme alvor, når jeg siger at der var installeret IE 8 og hele svineriet da den var lagt ind, uanset om de må eller ikke må...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-10 19:29

Nå ja - godt ord igen

Som skrevet var de første versioner også med IE, men den KAN afinstalleres

Kommentar
Fra : atie

Dato : 25-08-10 10:10

Desværre kan IE7 ikke bruges i Windows 7.. Så selv om IE 8 kan afinstalleres, ( har jeg fået oplyst ) så er problemet ikke løst .. Jeg må vel som sidste udvej formatere maskinen og begynde forfra.. Ville det være tilrådeligt hvad mener I om det. Det virker underligt det hele kan det mon være en fejl i DVDen eller kan det være noget med mit bundkort, ja undskyld det lyder nok fjollet, men jeg har ikke så meget forstand på de dele..
I min bundlinie står det altid Internet Beskyttet tilstand: Til hvad betyder det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-10 10:59

Sig mig - det er vel ikke bare noget så simpelt som din sikkerhed der er sat ALT FOR HØJT

Noget kunne tyde på det....

Beskyttet tilstand bør kun være på banksider og betalingsider osv....

Kommentar
Fra : atie

Dato : 26-08-10 12:41

Citat
Sig mig - det er vel ikke bare noget så simpelt som din sikkerhed der er sat ALT FOR HØJT

Min sikkerhed står til websteder jeg har tillid til:
Efter råd fra Microsoft support
Har jeg kørt In-Place Opgradering men efter 1 time kom den og sagde at opgaven blev ikke gennemført og min tidligere windows version blev genoprettet. Så har jeg kørt SFC/scannow: resultatet blev ikke fundet nogen fejl. Micorsoft har fået tilsendt kopi af mine logfiler og fundet fejlkode: 0x800f080d. Den fortæller at der er beskadiget eller korrupte systemfiler på min computer. Så nu er der kun tilbage at formatere hele hardisken og begynde helt forfra.. Hvis der så stadig er det samme problem, så må det være DVDen der er fejl på, så skal den jo erstattes.. Men alt det her får jeg først gjort i næste uge.. Så får I en tilbagemelding i nysgerrighedens interesse.

Kommentar
Fra : atie

Dato : 29-08-10 21:41

Hej alle der har prøvet at hjælpe mig.

'Der var ingen vej uden om efter alle andre forsøg var der kun det tilbage at lave en fuld installation af Windows 7pro igen.. Så jeg gik igang..

Det er godt nok besværlig at skulle helt forfra med alt, det må så komme hen af vejen, men det var det hele værd.. Nu virker I8 som det skal og jeg kan åbne op på ny fane. Får ikke besked om at denne grænseflade understøttes ikke..
Så hermed er sagen lukket.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-08-10 16:06

så vandt computeren endnu engang