/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjælp mig! Min kat tisser på alt muligt!
Fra : ClairePige
Vist : 1729 gange
20 point
Dato : 20-08-10 15:09

Hej(:
Min familie og jeg har lige fået to kattekillinger, en han og en hun. De er slf. søskende.
Vi fik dem da de var ca. tre måneder gamle, måske en smule mere. Vi har haft dem i en-to uger nu.
De har rum inde i bryggerset, hvor de har en rigtig stor kurv (en gammel bamse-kurv )-der er der rigeligt plads til at de kan ligge og putte.
Så har de en vandskål og madskål, et krædse træ og en kattebakke.
De er inde i det rum, mens vi er i skole eller på arbejde og om natten. Vi vil ikke risikere at de tisser på vores ægte tæpper mens vi ikke kan gøre noget ved det
De tisser og laver puha i kattebakken, men ligeså snart jeg åbner døren og lukker dem ind i resten af huset efter skole, kan hunnen godt lide at finde et blødt sted inde i stuen. Hun har tisset tre gange på min storebrors dyne, og en gang i sofaen. Jeg gider virkelig ikke at vaske ting og sager hver dag efter skole! Hannen er der ingen problemer med? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre når hun gør det. Jeg har fået at vide at man skal stikke hendes hoved ned i tisset og skælde ud. men læste her idag at det skulle man ikke?
på forhånd tak
Ps. hun hopper hele tiden op på vores flygl(staves). nogle ideer til hvad man gøre for at hun ikke hopper derop hele tiden? & hannen hopper op på køkkenbordet. ville også meget gerne have hjælp til hvad man gør med det Mange gange tak!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-08-10 15:39
Kommentar
Fra : Creative1985

Dato : 20-08-10 16:21

Jeg ved, at katte ikke kan lide det hvis deres kattebakke står for tæt på deres seng eller mad/vand. Så flyt bakken hvis den er for tæt på.

Prøv at stille små kattebakker der hvor de tisser, for så lærer de hvordan en kattebakke skal se ud. Det kan godt virke voldsomt med så mange kattebakker, men det virker altså.

Og hvis du ser dem lunte rundt for at kigge efter et godt sted at tisse skal du klappe højt, det hjælper ikke rigtigt at sige nej.

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 20-08-10 16:31

En vandpistol er ganske effektiv til at opdrage katte med - især, hvis du vil have dem til at lade være med at hoppe op. En blomsterforstøver med vand i el.lign., og et velplaceret sprøjt i hovedet - det bryder de sig bestemt ikke om, og lærer hurtigt at lade være med at hoppe op på flygel'et og andre steder.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 17:05

Citat
Jeg gider virkelig ikke at vaske ting og sager

stakkels dig

Citat
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre når hun gør det. Jeg har fået at vide at man skal stikke hendes hoved ned i tisset og skælde ud. men læste her idag at det skulle man ikke?

hvorfor anskaffer du dig dyr _ når du ikke kender noget til dem

Citat
men ligeså snart jeg åbner døren og lukker dem ind i resten af huset efter skole,

hvorfor skal de være lukket ude fra resten af huset
kan sgu da godt forstå de pisser, DE GØR DET ENTEN AF FRYGT
ELLER NYE DUFTE de ikke kan lide eller vil markere
(den har tisset i sofaen) kunne være den kunne lugte noget??
fra sidst du var på WC!!!!!!!!!!!!!1 og ville markere det

Citat
Vi vil ikke risikere at de tisser på vores ægte tæpper mens vi ikke kan gøre noget ved det

endnu en person med egoflip/

Citat
Vi har haft dem i en-to uger nu.

MÅ DE LIGE FÅ LOV TL AT FLYTTE IND___tak
katte er vanedyr og på 2 uger er DINE katte langfra flyttet ind,
DE FÅR JO NÆSTEN ALDRIG DERES HJEM AT SE/ eller.....
.

nå, men bortset fra den svabe
som kattene jo ikke kan gøre for

så held og lykke med dyrene

ellers findes der bøger på biblioteket/ tænker på dem der tænker på at anskaffe sig et dyr

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 17:12

nb:
skal de også have kløerne fjernet
når de begynder at kradse på de ægte tæpper.

PRØV AT BESTILLE NOGET BALDRIAN - ca 75.-
kan hjemtages på apoteket
det virker stærk beroligende på katte/ og de elsker det
lad være med at købe billige efterligninger hos matas eller andre steder
DET ER IKKE DET SAMME
dryp et par dråber hvor de tisser
måske for de travlt med bare at lugte

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 20-08-10 17:13

PRØV AT BESTILLE NOGET BALDRIAN
som dråber

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-10 18:37

Nej, du skal absolut ikke dyppe en killings hoved ned i noget som helst, det er dyrplageri og en kat kan ikke forstå hvorfor du gør det.

I øvrigt er det en meget dårlig ide at lukke killingerne inde når I ikke er der.

De skal med det samme lære hvor de må være i huset.
M.h.t. at være renlig, så er det noget katte som regel er helt af sig selv, hvis altså man giver dem de rette betingelser for det.

Bakker placeret på steder kattene nemt kan komme til og samtidig steder hvor de ikke forstyrres når de bruger dem,

Angående killingen der tisser på dynen.

Hvis nu folk satte sig lidt ind i katteadfærd inden de anskaffer katte.
Så ville de vide, at et meget typisk tegn på, at en kat muligvis har blærebetændelse er, at katten vælger bløde ting at tisse på og helst tisser andre steder end i bakken, fordi det gør ondt når katten tisser hvis den har blærebetændelse og så forbinder den kattebakken med ubehag.

Så før du forsøger opdrage dig ud af det problem skal misser lige en tur omkring dyrlægen og tjekkes for urinvejsinfektion.

Citat
hun hopper hele tiden op på vores flygl(staves). nogle ideer til hvad man gøre for at hun ikke hopper derop hele tiden? & hannen hopper op på køkkenbordet. ville også meget gerne have hjælp til hvad man gør med det

Igen det der med katteadfærd

Det er kattes natur at hoppe op på ting for at have overblik.

Sådan noget er en af de mange ting man bør vide og være forberedt på før man anskaffer katte.

Ikke sagt i en ond mening, men alt for mange forventer altså, at de kan opdrage en kat som man kan med en hund.

Niksenbiksen. Det eneste man i værste fald får ud af det, er katte der ud over at hoppe op på møbler og borde bliver frustrerede og adfærdsforstyrrede fordi de bliver utrygge af at blive jaget med hele tiden når de foretager sig noget, der for dem er helt naturligt.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-08-10 19:55

Bakken må vaskes og byttes HVER DAG !!!!!!! Og som der skrives her ikke for tæt på maden.Sæt evt en kattebakke i det rum hvor der er problemer så går det da ikke ud over tæpperne og møblerne .

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 20-08-10 22:16

Jeg tror bare du skal have en undulat i stedet for en kat. Det lyder som om den passer bedre ind i din og din families liv.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-08-10 01:50

En kattebakke der skal vaskes HVER DAG?? Ej nu må jeg da lige.. En kattebakke skal renses renses efter behov og vaskes efter behov.
Min hun kat, som jeg fik som udekat på 3 år, finder selv ud af kattebakken når den er inde, den bliver renset med en lille skovl der er beregnet til det, hver 2. eller 3. dag.
Bliver kun vasket når den trænger.
Da jeg fik hende viste jeg hende blot en tur ind i katte bakken, og hun har brugt den hver gang siden.

Nok om det, jeg har ikke en løsning på problemet.
Men at vaske katte bakken HVER DAG har jeg altså ikke hørt før

Kommentar
Fra : Mamma4to

Dato : 23-08-10 08:25

Gå ned i din nærmeste maxi zoo hvis i har sådan en, der er noget der hedder gå væk hund og gå væk kat, det er en spray flaske du sprøjter ud over de ting hvor de tisser, hopper op og bider i, vores hund og kat nærmer sig ikke der hvor vi har sprøjtet med det, fordi det er en lugt de simpelhent ikke kan lide.. vi har haft stor glæde af den og den er ikke særlig dyr..