/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bredbånd, tv og mobil for elev
Fra : troldenesdhb
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 17-08-10 19:28

Hvis man gerne vil have bredbånd 2 mb er ok, TV, mere end de gratis, men gerne en "lille" pakke og mobil telefon. Samtidig med at man er fattig elev, hvad vælger man så?

har overvejet denne:
http://oister.dk/Mobilt-Bredband/

men hvad med tv?

evt web tv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-08-10 10:53

Hvor i landet er det?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-08-10 13:25

esbjerg

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-08-10 15:11

Prøv at se denne side, lidt nede på siden er der Boxer, men han kan også se TV via sin digitale forbindelse til hans PC.

Vi har en USB forbindelse til nettet via 3 og den bruger vi i kolonihaven. Den koster 300 kr. om måneden og den ser vi TV på. Det er en fin forbindelse. Og på den side jeg linker til så kan du se hvilke kanaler der kan ses gratis.
http://sondagsavisen.dk/91/01046390/

http://www.cinemator.dk/?gclid=CPatxMCOw6MCFYN_3goddUb0cQ

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-08-10 17:03

I skal ikke forvente at mobil bredbånd kan bruges til internet TV, men derfor kan computeren godt bruges til se TV på, det kræver en TV tuner og det skal ikke være Boxer hvis det er gratis kanalerne alene som i vil se men en tuner til computere, måske kan i nøjes med den lille pind som følger med hvis der er gode modtage forhold: http://www.wupti.com/Produkter/356/Hauppauge-WinTV-NOVAT-HDStick-DVBTMPEG4USB.html med denne lille usb tuner kan i se de gratis kanaler som sendes fra TV masterne, den kræver en antenne enten den lille pind som følger med eller en antenne på taget.
Telmore leverer også en 2 Mbit mobil bredbånd forbindelse til samme pris som Oister, men lige nu er der kampagne og de sælger den til 79 kr. om måneden altså halv pris i resten af august og hele september: https://www.telmore.dk/mobilt-bredbaand Telmore benytter TDC netværk men tro ikke at det kan bruges til internet TV det kræver en meget hurtigere forbindelse.
Citat
Samtidig med at man er fattig elev, hvad vælger man så?
så vælger man TV pakker fra og nøjes med de gratis TV glæder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-08-10 13:42

Ret antennen sydover, så har du den "engelske kanal"

Oister benytter jo "3" netværk, og dette netværk har ikke det bedste dækning i Danmark. Oisters reklamer giver sig ud for mere end det kan holde til i byretten.
De to bedste netværker for mobilt dækning i Danmark, er:
1) TDC
2) Sonofon nettet (Telenor, Call Me, CBB mf.)

"3" nettet har kun rimlig god dækning i de større byer, men ikke en jævn dækning.
Her hvor jeg bor, har jeg 2 "3"master inden for 700 og 1000 meter. Alligevel har jeg udfald på det i dagtimerne, og ingen dækning i nattetimerne, når jeg er indendørs.

Hvor imod min opkobling til TDC, som er inden for 1500 meter, er der god signal, lige som der er det på min mobiltelefon fra Telenor, som ligger 700 meter væk (samme placering som "3")