/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Dogtags
Fra : webgun
Vist : 1340 gange
50 point
Dato : 16-08-10 22:36

Jeg lurer på hvad dogtags hedder på dansk. en halskæde med et vedhæng hvor der vist nok står noget med ens fødselsdato, og måske ens navn. det var meget populært at give som gave i konfirmations gave for 20 år siden. var som regel lavet i sølv.
ved i hvad det hedder på dansk, for jeg kan sku ikke huske det????

Accepteret svar
Fra : Christa.N

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-10 22:45
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-08-10 14:50

Officielt hedder dem som bliver brugt i forsvaret, ID-skilt, populært kaldes de hundetegn eller kadaverskilte.

Gaven du refererer til er en miniature udgave af den der bruges i det danske forsvar, i modsætning til dem der er enormt trendy og som er en kopi af den amerikanske version med to skilte i en kæde.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-08-10 20:45

Hvad har spørgsmålet med gruppen Investering at gøre?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 18-08-10 08:44

kan købes her/ alle sølv/ guldsmede har dem
http://www.soelvhalskaede.dk/dogtag.asp

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 01-10-10 21:54

Tak for svaret Christa.N.