/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
EN STORBY
Fra : hawaii7
Vist : 738 gange
100 point
Dato : 16-08-10 14:18

Kunne ike finde en kategori der kunne passe.
I dag da jeg kørte nogle skolebørn hjem fik jeg et spørgsmål fra en mindre knægt:
"Hvor er en storby en storby"?

og hvad er "en landsby"?
Jeg mener en landsby er under 200 indbyggere. Så er der noget med at man ikke får et byskilt m.m..
Hvor mange indbyggere skal der være i en by, før man kalder den en "storby"?

Det kan jerg sku ikk finde på internettet. Er der nogle der kan finde en forklaring på dette?

hawaii7

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-08-10 14:20
Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-10 14:21
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-08-10 15:28
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-08-10 15:48

En storby er et sted hvor folk kan leve et helt liv uden at vide at mælk kommer fra en ko.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-08-10 16:21

Citat
En storby er et sted hvor folk kan leve et helt liv uden at vide at mælk kommer fra en ko.

Ja,eller ligge død i sin lejlighed et halvt år,uden nogen opdager det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-08-10 18:48

Alt er relativt.

I Kina vil en by med "kun" 500000 indbyggere nok ikke blive set som en storby, prognoserne siger der vil være over 200 millionbyer i Kina om 15 år, heraf 8 med over 10 mill.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 16-08-10 21:24

Og her finder du definitionen på Landsby:

http://da.wikipedia.org/wiki/Landsby

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 17-08-10 05:42

Tak for svaret Stouenberg.
Det fortæller jeg knægten i dag, når jeg skal hente ham her til morgen.

hawaii7