/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Gifte sig med en i rki / særeje
Fra : arlet
Vist : 826 gange
300 point
Dato : 10-08-10 17:05

Hvordan står man, hvis man gifter sig med en der står i rki(tvangsaktion med tidligere ægteskab)

Jeg laver særeje, havde jeg tænkt mig og så kan de ikke røre hus og bil, som begge står i mit navn.

Hvad så hvis vi køber et hus eller bil i mit navn. Går det så ind under særejen?? så den /det ikke kan røres af fogeden??

Er det sådan den skal takles eller nogen der har bedre ideer??

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 10-08-10 17:29

Ja, det er den rigtige måde du får det lavet på --- særejet gør at det udelukkende er dit -- og kan
aldrig blive berørt af din kones RKI

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?hovedramme=/breve-500/b500-14.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-10 18:15

Citat
Hvad så hvis vi køber et hus eller bil i mit navn. Går det så ind under særejen??

Ja... og få lige en advokat til at udforme teksten, så der ikke er noget at tage fejl af

Og tillykke med brylluppet

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-08-10 19:25

Tak for svaret. Kort og godt

Godkendelse af svar
Fra : arlet

Dato : 10-08-10 19:26

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 08-10-10 14:50

Pas meget på, der kan på et eller andet tidspunkt blive kigget på hennes andel af udgifterne og hvordan i deler dem mellem jer. Evt. om hun har deltaget i forøgelse af verdier på ting som du ejer.
Jeg vil råde til at gå til den gratis retshjælp, og få svar på faldgrupperne.
Har selv prøvet at bo sammen med en pige hvor dette var problemet med en kæmpe gæld, og det er ulideligt med alt det renden på dørene af tilsigelser til møde i retten.
Mit råd igen pas rigtigt meget på, dem der skyldes penge til vil om overhovedet muligt også kigge på dig om muligheden er der for at hente noget der.