/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
yousee Bredbånd/telefoni
Fra : return
Vist : 876 gange
250 point
Dato : 04-08-10 17:36

hej

nogen der kan fortælle eller ved hvorfor når man har yousee Bredbånd/telefoni og at telefonien virker som det skal men bredbåndet til ens pc virker næsten ikk ;dvs at der er hul igennnen men det køre mega mega langsomt det tager lang tid bare at åbne sider kan snildt tage flere minnutter inden der sker noget , kan det være den bærbar pc der er noget galt med den har ikke indbygget trådløs men har købt et usb trådløstnetkort så man sætter i sit usb stik som så kunne finde routeren fra yousee ,men det køre som sagt mega mega langsomt hvad kan der mon være galt

nogen der kan hjælpe ??

p.s kan det være fordi den bærbar computer som er af mærket acer er små 6 år gammel
eller kan det haa noget med det trådløse net kort som man putter ind i et usb stik i enden af computeren der måske er en konflikt med eller måske noget helt andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 17:58

Det hele "lugter" af forkert opsætning.....

Kommentar
Fra : return

Dato : 04-08-10 18:18

refi

kan du prøve at uddybe det lidt nærmere mht forkert opsætning ?

for vil gerne har det til at køre som det skal jo ikke til at holde ud når det køre af Htil

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 260 point
Dato : 04-08-10 18:34

Der kan være mange forklaringer .
en af dem får du her. Men som sagt kan det også være en anden grund.

både med kabel og trådløst sendes informationen fra router og til computeren i pakker , hver med en klump data pakket ind med adresser og kontrolkoder. Kontrollerne er bl.a. for at modtageren kan afgøre om pakken er nået helt frem uden fejl. hvis den er i orden sendes en kvittering tilbage ,ellers anmodning om gensendelse af samme pakke.
Hvis nu forbindelsen er dårlig eller støjfyldt så skal samme pakke sendes mange gange før den til sidst når uskadet frem.

Det radiobånd du bruger til den trådløse forbindelse er frigivet til mange private formål. Mikroovne, billåde, dørklokker , alle de andre routere , tådløse mus tyverialarmer og meget mere. Derfor er der i tætbebyggede områder en frygtrlig radiostøj, som ødelægger signalet, især hvis der er langt eller forhindringer mellem routet og computer. Derved tabes mange pakker og det virker dræbende langsomt.

De fleste routere kan i softwaren indstilles til en anden kanal. Det kan måske hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 18:43

Citat
kan du prøve at uddybe det lidt nærmere mht forkert opsætning ?

Det er umuligt udfra de oplysninger, der er bunkevis af fejlmuligheder....

Start forfra og gør NØJAGTIG som der står i vejledningen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-08-10 18:44

Hvis det blot er den gamle komputer der ikke fungerer ligger fejlen jo nok der et sted....

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 05-08-10 15:03

Kører du YouSee-bredbånd via kabel-tv eller via telefonstik som i "gamle dage"? Det er en ret så væsentlig oplysning, da det generelle tv-signal godt kan spille ind (og routere, IHC-stik osv. ligeså)

Kommentar
Fra : return

Dato : 05-08-10 22:13

sfl17 igennem telefonstikket bliver det kørt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-08-10 02:28

hvad siger denne test www.tptest.se ?

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 06-08-10 06:19

Tak for svaret transor.