/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Tekstfelt som kun må indeholde bogstaver
Fra : mazza
Vist : 242 gange
100 point
Dato : 06-05-03 12:30

Er der mon nogen der kan hjælpe mig??
Jeg har en tekstbox hvor man kun må indsætte bogstaver... Hvordan sætter man den op så man kun kan trykke på bogstavsknapperne???
På forhånd tak
Malene

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 15:39

Er ikke heeeelt sikker på jeg forstår hvad du mener ?

Kunne du ikke uddybe det lidt - så kan jeg "måske" hjælpe. For har læst dit indlæg et par gange nu og er helt på bar bund med hvad du mener .....

Karina

Kommentar
Fra : mazza

Dato : 06-05-03 16:25

Hej Karina,
Nu skal du bare høre... Jeg er ved at lave et webbaseret tidsregistreringssystem hvor jeg bruger html, javascript & ASP.
På min første side skal brugerne indtaste deres initialer i en tekstboks, men de må ikke kunne indtaste tal eller tegn. Hvordan kan jeg være sikker på at de ikke kan indtaste tal eller tegn?!?
Nedenstående kode er det felt jeg gerne vil have validering på:

<input type="text" name="INIT" maxlength="3" class="inputbox" value="<%= Session("INIT")%>">

Jeg håber dette er mere uddybende.
mvh. Malene

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-05-03 16:49

*G - er glad for jeg fik sagt "måske" kunne hjælpe - asp er ikke lige min stærke side, men er sikker på mange andre herinde kan hjælpe - og jeg kan da måske osse - jeg kender en der er en ørn til asp, og får du ingen svar skal jeg gerne se om han kan hjælpe.

jeg har lavet en del hjemmesider - dog aldrig brugt asp - men med det jeg ved om koder i html forslår det vist ikke her - at det så SER rigtigt ud det du skriver hjælper jo ingenting.

- men nu fik vi da uddybet hvad du mener

Karina

Kommentar
Fra : mazza

Dato : 22-05-03 15:48

Jeg har selv fundet løsningen til dette... Efter tekstboxen indsættes følgende onkeypress event:

<input type="text" name="INIT" maxlength="3" class="inputbox" value="<%= Session("INIT")%>" onKeypress="if ((event.keyCode < 65 && event.keyCode > 90) || (event.keyCode < 97 && event.keyCode < 122) || (event.keyCode > 126 && event.keyCode < 128)) event.returnValue = false;">

Venlig hilsen Malene