/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Søger en dygtig boligadvokat
Fra : Udlejer01
Vist : 934 gange
20 point
Dato : 29-07-10 14:54

Hej alle

Er der nogen der kan anbefale en dygtig boligadvokat som har erfaringer med opsigelse/ophævelse af lejemål med lejere der ikke opfører sig ordentligt.
F.eks lejer der stjæler strøm fra garagen, sviner opgang bevidst til (smider pizzaæsker ud i opgangen).

Mvh

Udlejeren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-10 15:03

Lejeloven er meget streng, og dette er slet ikke en opsigelsesgrund

Citat
sviner opgang bevidst til (smider pizzaæsker ud i opgangen).

Den eneste gyldige årsag er næsten kun manglende huslejeindbetaling..

Du skal sende en klage til din lejer, med en advarsel... dem skal der være tre af, før du overhovedet kommer nogle vegne

Så start med at sende en advarsel - anbefalet, så du kan bevise overfor advokaten, at du har advaret..

Da min søn boede til leje, var der en anden lejer, der forpestede hele ejendommen, faktisk fik han den mere eller mindre ødelagt og næsten dagligt måtte de øvrige beboere tilkalde politiet...

Prøv også at læse på denne side

http://www.lejerneslo.dk/asp/pjecer.asp

Jeg ved godt det ikke var svar på dit spørgsmål, men måske du kan spare lidt kr. på en advokatregning

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 29-07-10 15:32

De har vel fået udleveret et sæt husordensregler med bemærkninger om at overtrædelse af reglerne bla bla bla. ?

Som Nordsted 1 skriver kan det være vanskeligt at slippe af med lejere, desuden kan de gøre helvede hedt fra den dag de får opsigelsen og til de skal flytte ud.
I den periode er Du nødt til selv at overholde reglerne mht syn af lejligheden osv idet hvis de kører en sag ved LLO kan Du sidde med hele aben i sidste ende, her vil en forudgående advarsel fra en advokat være et godt stykke papir.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-10 15:34

Citat
Mvh

Udlejeren

Godt du fandt Kandu til et SÅ SVÆRT spørgsmål .....

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-07-10 16:58

Jeg mener, der er kommet en ændring af lejeloven for et par år siden, således at beboere, der spiller høj musik og i øvrigt generer omgivelserne kan blive opsagt i modsætning til tidligere, hvor det netop, som der er nævnt, kun opsigelse kun kan lade sig gøre ved manglende betaling af huslejen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-10 17:25

Thyregod8.... så skal den ændring være indenfor 1,5 år, for der hvor min søn boede, var der altid høj musik... men det var ikke grund nok til at lejeren kunne blive smidt ud

Men det ville være rigtig dejligt hvis det var rigtigt

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 29-07-10 17:28

Ja det er ikke så lang tid siden. Politiet og boligforening m.m. skal indblandes. I nævnte tilfælde kan politiet måske gøre gavn. Men det er jo et forsøg værd.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-07-10 17:42

Man kan godt smide en lejer ud selv om man betaler husleje. Det har jeg prøvet 2 gange, da jkeg havde en del udlejningsejendomme. Etr par skriftlige advarelser at man ikke over husreglementet eller ordensregler og derefter så en opsigelse og derefter skriver du til fogedretten.

Det er spild af penge at betale en advokat.

hawaii7

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-07-10 22:55

Citat
dygtig boligadvokat

Du mener vel BILLIG

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 30-07-10 09:14

Meld dig ind i Ejendomsforeningen Danmark. Så kan du få hjælp til hvordan man griber det an.

Godkendelse af svar
Fra : Udlejer01

Dato : 02-08-10 10:38

Tak for svaret LuffeA, Nordsted1, mariafrederiksen

Netop, det er derfor jeg ville have fat i en boligadvokat der var på udlejers "side" da jeg ved hvor vanskeligt det er at slippe af med besværlige lejere.

En bolig advokat skal IKKE være billig, det er jeg ligeglad med, bare han kender reglerne og kan hjælpe i besværlige situationer, da jeg tit oplever LLO, advokater er på lejerens side lige meget hvor meget vi vender og drejer sagen.

Kommentar
Fra : Udlejer01

Dato : 02-08-10 10:50

Citat
Man kan godt smide en lejer ud selv om man betaler husleje. Det har jeg prøvet 2 gange, da jkeg havde en del udlejningsejendomme. Etr par skriftlige advarelser at man ikke over husreglementet eller ordensregler og derefter så en opsigelse og derefter skriver du til fogedretten.

Det er spild af penge at betale en advokat.

hawaii7

Hej hawaii7

Tak for dit svar, når der skrives til fogedretten går jeg udfra det er denne smøre

samtid skal jeg dog meddele dem at deres lejemål herved er ophævet jfr. lov § XXX . hvorfor jeg samtidig hermed har indgivet begæring til fogedretten med henblik på deres udsættelse af lejemålet.

mvh Udlejer