/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
nero burning til plextor 48/24/48A
Fra : pederb
Vist : 223 gange
20 point
Dato : 05-05-03 20:52

Jeg har købt en Plextor brænder uden software, i den tro at jeg kunne bruge min gl. software, men det viser sig at det kan jeg ikke.
Hvad gør jeg? Skal jeg til at købe nyt software eller kan jeg update mit gl. software?

mvh bp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-03 20:54

Hvad er det for gammel software - er det easy cd creator.
Emesen.

Kommentar
Fra : pederb

Dato : 05-05-03 20:56

Den gl. software er nero burning til en ACER

bp

Kommentar
Fra : pederb

Dato : 05-05-03 20:57

Jeg prøver igen Den gl. software er nero burning til en ACER

bp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-03 20:58

ok - så har jeg ingen forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-05-03 20:59

Prøv at opdatere din nero ved at hente en update fra www.ahead.de idet så finder du af det idet nero skriver på deres hjemmeside: In case of an update the software will detect whether you are entitled to a free update or not.

Kommentar
Fra : pederb

Dato : 05-05-03 21:04

Til Wacher
Har prøvet der bliver lavet en update til min gl. acer brænder, som ikke kan bruges til min nye Plextor.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-05-03 21:04

Som udgangspunkt: ja!

Nu siger du jo ikke noget om hvad det er for en brænder du havde i forvejen, men hvis den gamle også var en Plextor burde det have fungeret. Producenterne har længe været så smarte at den software der følger med deres produkter ofte ikke kan bruges på de tilsvarende produkter fra konkurrenterne.

Jeg har lige kigget pu www.tucows.com, men her har jeg kun kunnet finde brændeprogrammer som shareware. Jeg formoder at du kører med Windows, men Linux folket er faktisk heldigere stillet her. Med Redhat Linux følger der faktisk et brændeprogram med som kan bruges på ihvertfald min Lite-On brænder.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 05-05-03 21:13

Prøv at afinstallere dit nero og tag din oprindelige cd rom og installer det igen fra denne og så brug din update.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-05-03 21:25

Nu kan jeg se at der åbenbart nåede at komme en del indlæg før jeg fik skrevet færdigt. Men jeg er sikker på at du skal en tur i byen for at købe et brændeprogram til ca kroner 500,-. (Nero Burning Rom koster ca. deromkring.) Kender du en som har den store udgave af et eller andet brændeprogram, så mener at det stadig er lovligt at tage en kopi til eget brug. Alternativet kan jeg ikke anbefale, nemlig en piratkopi. Det er nemlig ikke lovligt.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Kommentar
Fra : pederb

Dato : 05-05-03 21:40

Søren jeg tror du har ret det var også min ide inden jeg spurgte på nettet.

500 kr. fattigere bp

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 05-05-03 21:59

Hej pederb

Du kan trøste dig med at der med Nero Burning Rom pakken til ca kroner 500,- både følger en trykt manual og nogle CD-labels med. Og på CD'en er der en eksta driver, nemlig et virtuelt CD-drev som du kan have nytte af hvis du for eksempel spiller meget med et spil som kræver at du ha CD'en liggende i drevet. Installationsprogrammet til denne lægges automatils ind i starmenuen under Ahead Nero. Efter at have kørt denne laver du ganske enket en .nrg fil af CD'en, går ind i kontrolpanelet, finder iconet til driveren, og giver den stien til denne fil. Herefter vil du finde et eksta CD-drev i Denne Computer, og der er dit spil som ligger i den. Og den originale CD til spillet behøver ikke længere at ligge i dit fysiske drev.

Med venlig hilsen

Søren Nielsen

Kommentar
Fra : summer

Dato : 05-05-03 22:37

Jeg er ikke blevet helt klpg på om du har en gammel Nero cd. I så fald hvad stor der på den

mvh
summer

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 05-05-03 22:48

pederb
Den situation er vi flere der har været i .De Nero pogrammer der følger med brænderen passer kun til de serie nr på din gl brænder.Send mig en mail så har jeg en løsning
Mvh Ole Se min profil

Kommentar
Fra : arvig

Dato : 08-05-03 23:48

Hej pederp.
Også jeg har købt en Plextor 48-24-48-A, og fik samme problem som du.
Hotline hos Plextor gav mig det råd, at hente aspidriver version 4.7 hos adaptec.
Det hjalp, så det skulle du måske også forsøge.
Du kan også sende mig din mail-adresse på arvig@arvig.dk
så skal jeg sende dig filen, den er på ca. 500Kb.

venlig hilsen
jørgen

Kommentar
Fra : lorras

Dato : 19-05-03 07:38

Du kan hos Computer City købe Nero 5,5 for 99 kr. den skulle virke til alle brændere
hilsen Leif