/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Severino - 2 dynamiske hvor ses det
Fra : Eyvind
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 22-07-10 22:23

Det lyder smart nok, men hvor ser jeg lige om der er 2 dynamiske IP adresser.
Jeg ved det er en dynamisk opkobling jeg har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-07-10 23:04

Hopper af nu - vender tilbage en gang i morgen.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 110 point
Dato : 22-07-10 23:05

Det kan du kun se ved at koble 2 PCer direkte på din internet forbindelse via en Switz...

Da Ipadresserne tildeles af din udbyder...

Du kan kun se den er dynamisk hvis di IP adresse med mellemrum (imellem din PC har været slukket) ændre sig.

Det er kun ved tildeling at disse er dynamiske...

vh Ben

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-10 23:13

Uden at vide det:

Mon ik' der tænkes på en alm. dynamisk IP + en (statisk) tildelt 'dynamisk' IP ???

Altså :

En fælles-router får tildelt en alm. dynamisk IP (..normalt vil denne være STATISK),
...men 'riget' fattes penge og man har derfor valgt en 'billig' udbyder ..dermed mindre adm. fra udbyders side

Denne 'dymamiske' router tildeler så enhver tilkoblet forbindelse via lokal-netværket en 'dynamisk' INTERN IP.

Summa Summarum = 2 dynamiske IP'ere.

..ku' det tænkes, at det er således det hænger sammen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-10 23:18

Ps. ..i så fald tildeles routeren en dynamisk IP. Routeren tildelser så dynamiske IP'ere til hver tilkoplet computer via lokalnetværk.

Første IP: Aflæs routerens tildelte IP.
Anden IP: Aflæs din lokale IP.

Begge dele kan i XP ses med:

Start->Kør...->CMD-> ipconfig /all

..kommandoen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-07-10 23:22

Prøv så igen ...efter, at have kørt kommando'erne:

a.) Start -> Kør... -> CMD -> ipconfig /release
b.) Start -> Kør... -> CMD -> ipconfig /renew
c.) Start -> Kør... -> CMD -> ipconfig /all

..for at 'tjekke' ..dette 'skud' i tågen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-10 21:06

Jeg ved at der er en dynamisk IP, da den skifter adresse efter nedlukning af router.
Jeg kan ikke så godt pille min router fra og tilslutte switch - der er flere som bruger forbindelsen.
Men det står måske et sted i mine papirer fra udbyderen.

Jeg afventer og håber på en nem metode til, at kontrollere om der er to dynamiske.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-10 09:53

Tak for svaret Benjamin.Hansen.