/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Fjerne fugerester fra fliserne
Fra : dennisfed
Vist : 5067 gange
20 point
Dato : 22-07-10 21:03

Hej alle, satte mig for at forsøge at renovere vores badeværelse.
Da jeg aldrig har prøvet at fuge, endsige ved noget om hvordan man gør, blev det lidt på gefühl. Desværre nåede der at danne sig tørrede rester af fugemasse i fordybningerne på mine fliser på den ene væg, og på lidt af gulvet inden jeg rigtigt fandt håndelaget med gummispatel og svamp. Nu er badeværelset ubeskriveligt smukt, med undtagelse af DEN ene væg hvor jeg ikke fik fugemassen ordentligt af i tide.
Hvordan pokker griber jeg nu det an?? Har skrubbet med svampe, klude, sæbe, LIP Klinkerens og jeg skal gi' dig hele dagen og endog fået hjælp af damen, men lige lidt hjælper det. Så snart fliserne tørre ses fugemasse-resterne.
Findes der en metode at få væggen pæn igen uden vi skal rive fliserne ned eller skrabe dem eller os selv i stykker?

Hilsen en nybegynder

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-07-10 21:08

Hejsa.
Hvis det er ganske almindelige fliser...altså ikke RÅ så er det saltsyre der skal til.

Kommentar
Fra : dennisfed

Dato : 22-07-10 21:16

Hej tak for dit hurtige svar :)
Men hvordan ved jeg om mine fliser er rå? De har sådan et natur-sten-agtigt udseende.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 30 point
Dato : 22-07-10 21:23

De er rå hvis de ikke er behandlet med noget overhovedet.
Er de glaseret ??

Kommentar
Fra : dennisfed

Dato : 22-07-10 21:25

Ja det vil jeg sige at de er! Så siger du saltsyre, okay, men tusind tak for din hjælp, det må jeg prøve imorgen :D

Godkendelse af svar
Fra : dennisfed

Dato : 22-07-10 21:25

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : dennisfed

Dato : 23-07-10 16:06

Ehm har læst mig frem til at man ikke skal benytte saltsyre indendørs? :S