/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
BMW K100 - sætter ud ved acc. i 2. gear
Fra : BMW-Erik
Vist : 1103 gange
20 point
Dato : 18-07-10 23:27

Min BMW k100 fra 1984 sætter ud når jeg accelerer i 2. gear - MEN accelerere fint i de andre gear.
Jeg mistænker hallgiveren jfr. andre indlæg på nettet. Der har været oliesvineri ved hallgiveren da der var en utæt o-ring der. Men den udmærkede BMW mekaniker siger, at det ikke kan være hallgiveren - det passer ikke sammen med det problem jeg oplever...
Hvad er det så der er problemet?

Hilsen
Erik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-07-10 19:26

Hvis ikke BMW mekanikeren kan finde problemet - hvad får dig så til at tro nogen her kan

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-10 21:11

Det kan være din skifte pind som ikke skubber gearet ordentlig på plads så den bliver låst i stilling 2. gear.

Godkendelse af svar
Fra : BMW-Erik

Dato : 26-07-10 19:08

Tak for svaret Eyvind.
Jeg observerer nu at motoren ikker sætter ud som jeg først antog. Den smutter egentlig ud af gear og tilbage igen. Hvordan kan jeg gøre noget ved det? Hvordan justerer jeg skiftepinden?
Hilsen
BMW Erik

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-10 21:01

Du skal nok have fat i en manual over netop din BMW model.
Den kan evt. findes her:
http://www.freepdfmanual.com/2009/04/26/bmw-k100-maintenance-repair-and-troubleshooting-manual