/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Gå tilbage i tiden
Fra : o.v.n.
Vist : 787 gange
50 point
Dato : 18-07-10 13:17

Det er ikke et spørgsmål og vel egentlig heller ikke et tip, men jeg har prøvet at se lidt tilbage på Kandu, her kan i se hvordan forum så ud dagen efter at jeg blev bruger på Kandu: http://web.archive.org/web/20050727020441/www.kandu.dk/dk/last25.asp
den gang havde vi en meget aktiv bruger som hed Arne.Jakobsen, nu er her mange andre mere eller mindre seriøse brugere, kom med nogle kommentarer og forsøg selv at gå tilbage i tiden:
http://web.archive.org/collections/web.html
tast adressen på siden du ønsker at se i gammel udgave ind og klik på Take Me Back

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 13:38

Sjovt at se den gamle side.... og specielt et af spørgsmålene er stadig aktuelt med jævne mellemrum

Hvorfor modtger jeg ingen mails

Arne punktum Jakobsen... han er bestemt ikke hverken glemt eller savnet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 15:16

sjovt at se.

det var da godt, at der kom en kategori med madlavning i slutningen af 2005.

Nå, jeg må vende tilbage til haven istedet for i tiden
vender måske seriøst tilbage

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 18-07-10 15:30

Citat
Arne punktum Jakobsen... han er bestemt ikke hverken glemt eller savnet

Joe... jeg synes faktisk han er savnet.Det er jo de lidt skæve eksistenser,der er med til at gi`liv i Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 17:49

Gi' Kandu liv... ja det må du nok sige, men der er vel også grænser for hvor livligt det skal være

Bare et enkelt eksempel, som ikke engang er af værste skuffe

http://www.kandu.dk/Spg94089.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 18:01

http://web.archive.org/web/20100718154538/http://www.kandu.dk/spg114721.aspx

tjha det lader til , at der er mange gode svar her, men det tager jo en krig, hvis man skal lede alle kategorier igennem.

Men noget er bestemt godt at søge på. Så tak for tilbageblikket.

Er måske lidt mere luren ved det der-
Citat
nu er her mange andre mere eller mindre seriøse brugere,

Det skal jeg godt nok lige fordøje. Gik lige tilbage til haven, for ikke at fare i kridthuset. Men jeg er bestemt ikke faldet ned fra "træet", eller huset

Men jeg må indrømme, at det var dejligt at se et tilbageblik. Noget har forandret sig, og andet bestemt ikke. Det kommer nok an på hvem der ser og med hvilke briller.

Bemærkningen, støder mig sgu´- eftersom jeg ikke er blevet 1 år gammel endnu i dette forum.
Hvem skal vurdere hvem der er seriøse brugere. Er alle fra "gammel tid" seriøse brugere" ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 18:09

Det er da en sød tråd du har fundet der jeg havde næsten glemt profilen, men han holdt vist også op inden for kort tid efter jeg begyndte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 18:11

Citat
Det skal jeg godt nok lige fordøje. Gik lige tilbage til haven, for ikke at fare i kridthuset
uha da da hvilken kategori føler du da at du selv er i

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 18:19

Citat
uha da da hvilken kategori føler du da at du selv er i

begge dele - jeg deltager både i seriøse og i useriøse tråde.

og i nogle perioder er der mange sjove og useriøse tråde.

Det er ikke det, men mere at det kædes sammen med den gamle tid, som om at alt var bare bedre og mere seriøst dengang.
Måske det bare lige var varmen der steg mig til hovedet og fordi, man ofte når man starter her, får mange af de der- " du har jo heller ikke været her så længe"- så ok jeg tolker måske lidt for hurtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 18:26

Citat
jeg havde næsten glemt profilen, men han holdt vist også op inden for kort tid efter jeg begyndte

Ehm... sidst logget ind i juni

Citat
" du har jo heller ikke været her så længe"-

Ih, den tid kan jeg godt huske... den kan holde længe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 18:43

Jeg var lige ved at være bange for at en eller anden følte sig trådt for nær, det var ikke meningen, men der er altså nogen (som ikke har vist sig her endnu) der med mine briller ikke ser særlig seriøse ud

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 18:48

farer man i kridthuset eller blækhuset ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 18:49

Citat
(som ikke har vist sig her endnu) der med mine briller ikke ser særlig seriøse ud

Kan kan have en anelse om hvem du tænker på... og hvis det er de samme, så er de skam seriøse nok - ind i mellem - det afhænger af spørgsmålet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 18:54

Er jeg i kridthuset eller ej
øh det vil jeg vist ikke vide lige nu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 19:01

Kridthus , der kan man ikke altid være.

hvis jeg nu var pædagog ville jeg sige:

alle ender med

og dette er et totalt useriøst indlæg i en ellers seriøs tråd.

og lige om lidt bliver jeg vel blacklistet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 19:13

Citat
og dette er et totalt useriøst indlæg i en ellers seriøs tråd
ikke så alvorlig her hos mig smuller54 oplægget er at i skal komme med kommentarer om de gamle internet sider, men foreløbig er i ikke så meget afsporet at i er truet med at komme i den sorte gryde.
Tråden kunne jo udvides med et egentlig spørgsmål: Hvor hulen er de gamle sider gemt?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 19:19

Citat
Hvor hulen er de gamle sider gemt?

Sorte gryde... det lyder fadme varmt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-10 19:24

Ja pas du på ikke at havne der Nordsted1 bordet med aftensmaden er den vej

------------> opfør jer nu pænt mens jeg spiser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 19:36

Jeg vil altså ikke have mere end 30 grader,

Citat
opfør jer nu pænt mens jeg spiser

Nu kan jeg jo kun svarer på egne vegne.... og jeg opfører mig altid ordentligt

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 18-07-10 20:17

Citat
Hvor hulen er de gamle sider gemt?

troede forklaringen var her:
http://web.archive.org/web/20100718154538/http://www.kandu.dk/spg114721.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-07-10 21:24

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=48

Dette er spørgsmål nr 48 så vidt jeg kan se, så de gamle spørgsmål er der da endnu derude i cyberspace

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-10 00:11

Citat
så de gamle spørgsmål er der da endnu derude i cyberspace
ja det kan jeg se, men hvem gemmer de gamle sider? Alverdens internetsider må da fylde en del selv om internettet som vi kender det med www kun er 19 år gammelt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 08:12

Citat
hvem gemmer de gamle sider

Det ved jeg godt nok ikke, men jeg mener at have læst af f.eks google har en hel by med servere??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-10 10:23

Fy-fy Nordsted1, ikke komme med grimme ord som G.....

Citat
troede forklaringen var her:
http://web.archive.org/web/20100718154538/http://www.kandu.dk/spg114721.aspx

http://web.archive.org/web/20100718154538/ gemmer jo nok nogle af dem,
anden halvdel af link er bare en henvisning til kandu.dk http://www.kandu.dk/spg114721.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-10 11:19

Jeg havde sgu nær fået kaffen galt i halsen da jeg læste indlægget fra Nordsted1, uhyggelig at tænke tanken at mine skriblerier er gemt hos de unævnelige som begynder med G, desværre er der måske noget om snakken
Citat
Googles erklærede mål er at vide så meget som muligt om deres brugere. De skanner vores mail og vores søgninger og sammensætter meget detaljerede personlige profiler, som de kan tjene penge på. Det er fint nok, så længe Google opfører sig ordentligt og retter fejl som den med Buzz, men hvad sker der, den dag de ikke gør det? Så mister vi kontrollen

Anette Høyrup, jurist i Forbrugerrådet og ekspert i privacy

og i bruger bare løs af deres gratis tjenester, og er fuldstændig ligeglade
er der nogen som tror på historien om at det var et uheld at G----- ved et uheld "kom til" at indsamle oplysninger og tappe netværk som de kørte forbi med fotovognen?
Nå det var et sidespring
Et andet sidespring kan være: Er alle andre på ferie og der kun er 5-10 Kandu brugere tilbage p.t. eller er det de sørgelige rester af Kandu? Eller har jeg valgt en kategori som ikke ret mange abonnerer på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-10 11:36

Citat
ved et uheld "kom til" at indsamle oplysninger og tappe netværk som de kørte forbi med fotovognen

Den tror jeg så ik' på, går den så går den

Den er go' nok, g...... cacher jo siderne, så de gemmer dem altså, men hvor længe...

Jeg abonnerer på alle, seneste indlæg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 14:51

Jeg ved ikke om i får mail?? jeg får nogle få engang i mellem, men mangler da en del... så hvis det er det samme for andre, f.eks også dem der abonnerer på denne kategori, så er det klart de ikke reagerer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-07-10 14:56

Det dersens mail system virker li'som vinden blæser, så får man mail og så får man ingen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-10 18:48

Sidder lige med den tanke at i bruger G-mail og at G----- ikke er færdig med at læse jeres mail så de kan videre sendes til jer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-07-10 19:49

Ja ja lad du bare tankerne farer, jeg bruger ikke G-mail

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 19:54

ingen problemer med email her, fra google land

go geli gu

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 20:32

Citat
Eller har jeg valgt en kategori som ikke ret mange abonnerer på

kunne godt være et svar.

det kunne også være, at alle er ude i det gode vejr eller at der er NOGEN, som må knokle i haven uanset varmen.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-10 20:34

og ovenikøbet - nu forsvinder din tråd, snart helt om på side 3

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-10 20:40

Tak for indlæg til alle deltagere
Citat
nu forsvinder din tråd, snart helt om på side 3
så må det vel være på tide at stoppe, det var jo ikke et spørgsmål så det er ikke et svar jeg accepterer men et tilfældigt indlæg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 20:45

så stopper festen - ellers hyggeligt med de gamle indlæg.

håber du kommer igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-10 22:15

Citat
håber du kommer igen
det gør jeg - hvis altså jeg er i kridthuset:
http://www.kandu.dk/Spg148832.aspx#1713797
det er blækhuset du måske farer i, at være i kridthuset er noget ganske andet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 22:24

he he

alligevel så når jeg "googler det" undskyld valget

så se lige her- det er ikke noget under at vi af og til bliver i tvivl.

Jeg mener jo det samme som dig, og kom i tanke om det undervejs
nemlig at man er enten i kridthuset eller ikke, og man farer i blækhuset...

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=fare+i+kridthuset&rlz=1R2ADFA_daDK342&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=9248c4f7f79b2955

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-07-10 22:34

http://www.kandu.dk/spg4782.aspx

lidt sjovt ikk`
hvad i alverden er det med formodet svar for noget ???