/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
OVN - Mint hjælp ønskes.
Fra : Eyvind
Vist : 571 gange
100 point
Dato : 12-07-10 13:37

Hvor sættes VLC som standardafspiller i Mint.
Den er hentet og kører fint nok.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 15:37

VLC er standard afspiller men ellers er den slags under Foretrukne programmer i indstillinger

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 15:39

Altså jeg bruger LXDE skrivebordet og der er VLC standard, LXDE er ikke så kraft krævende som Gnome eller KDE: http://lxde.org/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 15:40

Åben en Terminal og skriv: sudo apt-get install lxde-desktop

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 16:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og venter derfor lidt med dette spørgsmål

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-07-10 17:56

ok, jeg hedder ikke o.v.n. betyder det så at jeg ikke må svare

nå ok, jeg vover pelsen

dette er godtnok frit fra hukommelsen but here goes:

åbn nautilus --> rediger instillinger fanen medie, sådan cirka

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-10 18:03

Din hukommelse er god nok EXTERMINATOR næsten korrekt men hvad hjælper det når Eyvind ikke tror på os: Indstillinger -> Foretrukne programmer, fanen Multimedie

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 19:15

Nu blev jeg lige saa glad for det skrivebord, og s[ vil du ha\ at jeg aendrer det.
ov den tabte lige Dansk tastatur.

Nu skal jeg nok prove jeres anvisninger.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-10 20:41

Du behøver ikke ændre noget hvis du er tilfreds med det du har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 21:10

En amerikaner havde lige sneget sig ind foran mit Danske tastatur med æøå.
Ud med det USA tastatur.

Men VLC som standardplayer har jeg endnu ikke fået den til.
Menu > indstillinger > foretrukne programmer > ingen mulighed for VLC
http://peecee.dk/upload/view/257296

Ps. VLC virker ved h-hlik på mp3 filen og åbn med VLC.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-10 21:45

Så lykkedes det ....................h-klik på mp3 filen > egenskaber > åbn med > prik i VLC

http://peecee.dk/upload/view/257306

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 16-07-10 22:31

Tak o.v.n. - det vil jeg så heller ikke gøre.