/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Viagra - væddemål
Fra : pifo
Vist : 6885 gange
100 point
Dato : 07-07-10 20:31

Nå, så fik vi lige gang i et spændende væddemål, som jeg håber I kandu'ere kan svare på:
Kan man købe viagra eller cialis uden recept i et EU land?
Jeg mener ikke at man kan, men den, som jeg vædder med, mener, at man i hvert fald kan købe det uden recept i Frankrig? Han hævder, at han kender én, der har gjort det. Kan han have ret, eller vinder jeg?
Hvem af os har ret?

(det gælder en gang vinduespudsning i hele huset, hvis jeg får ret og en servering til stor familiefest, hvis han vinder )

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-07-10 20:41

Kan dette bruges: http://www.viagraonline.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:44

Hej og nej.
Man kan købe noget viagralignende i EU. Men ikke den ægte vare.
Fra USA kan man købe det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:47

ØHHH jooo det kan man åbenbart. Det er der lavet om på.
http://www.6medicin.com/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:50

Pifo.
Det sidset link jeg sendt dig er de falske viagra,.
Se her http://www.bt.dk/sex-og-parforhold/pfizer-vil-stoppe-falsk-viagra

Så det er de falske.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 20:50

okay, måske formulerede jeg mit spørgsmål dårligt. Jeg tænker ikke på om man kan købe det på nettet i f.eks. Frankrig, men om man kan købe det på apotekerne i håndkøb?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:51

Med andre ord...DU HAR VUNDET

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:52

Citat
men om man kan købe det på apotekerne i håndkøb?

Det kan jeg love dig for man ikke kan.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 20:54

hej piaskov, nu tænker jeg altså ikke på om man kan det i Danmark, men om man kan det i andre EU lande. F.eks. Frankrig? Er du sikker på at forbuddet gælder alle EU lande, eller tænker du blot på, hvad der er lovligt i Danmark?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 20:57

Citat
Er du sikker på at forbuddet gælder alle EU lande, eller tænker du blot på, hvad der er lovligt i Danmark?

Ja jeg er sikker.
Der er simpelthen så mange bivirkninger ved dat så man kan dø hvis man ikke er undersøgt af en læge før man får det.
Det kan gi' hjertestop i yderste konsekvens.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 21:01

Kan du henvise til et sted, hvor det er dokumenteret? Jeg skal jo have min argumentation i orden, eftersom min væddemåls-ven hævder, at han kender én, der har købt viagra eller cialis på et fransk apotek.
Glæder mig allerede til at få pudset vinduerne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 21:02

Tænk hvis du bare en gang i mellem kunne holde din bøtte Pia og ikke nødvendigvis skal ind i alle tråde og kloge dig, så kunne det være at den psykopat til Jørn blev træt af, at ingen gad kommunikere med ham, så han holdt et af sine 1000 løfter om at blive væk fra Kandu - Samtidig kunne det være, at flere gad komme på Kandu og give det liv tilbage til sitet, som psykopaten har ødelagt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 21:05

Og hvor ved du forresten fra, at det forholder som du siger...selv om du siger både ja og nej. Dokumenter dit postulat...et af dem og stop dit gætteri.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 21:05

Citat
Tænk hvis du bare en gang i mellem kunne holde din bøtte Pia og ikke nødvendigvis skal ind i alle tråde og kloge dig, så kunne det være at den psykopat til Jørn blev træt af,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 21:11

Ja tør nu øjnene, men fakta er, at den skingrende gale torsk konstant bliver stimuleret til at fortsætte sit evindelige spam af Kandu, når han hele tiden får feed back på sine idiottråde. Og så længe han huserer på Kandu mindskes lysten til at være der.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-07-10 21:15

Det er meget nødvendigt ved brug af viagra at drikke meget vand til - da der ellers er store chancer for en ubehagelig stivhed i nakken. ved godt at spørgsmålet er et andet, men se det her som en en meget vigtig oplysning

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 21:22

øhhh, Klumme... Er det mig, du kalder Jørn?
Jeg kan love dig for at jeg ikke er Jørn, og jeg synes piaskov generelt svarer pænt på trådene. Måske synes du at dette spørgsmål er "lidt ud over kanten" for hvad man ellers spørger om her på Kandu. Og ja, det er da et skægt spørgsmål, men vi var nogle stykker, der diskuterede om medicin regler herunder Viagra-regler er ens i EU eller om Danmark er anderledes end f.eks. Frankrig, hvor vi alle skal til om et par uger. Nå, nok om det Klumme. God aften til dig.
Hilsen fra "en anden Pia".
Ja, pifo er en kvinde

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-07-10 21:25

@bentjuul: ha ha ha - jeg skal huske at det giver stivhed i nakken - godt JEG ikke skal æde det stads

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-10 21:31

Citat
Også Frankrigs og Italiens regeringer har på forhånd afvist, at de vil yde tilskud til Viagra-brugere.

Et tilskud kan jo kun gives hvis det er på recept.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-07-10 22:33

Vrøvl man kan da godt yde tilskud uden recept.
Der har f.eks været flere lande , som gav tilskúd til brød, som man kunne købe overalt.

Det skal nok passe at der formelt alle stder i EU og lignnde civiliserede lande kræves recept.
Men jeg ved af erfaring at kontrollen ikke er skrap alle steder og at man i praksis godt kan få diverse receptpligtige medicin uden recept i adskillige europæiske lande. Bare man snakker godt med apotekeren.

Så begge har vel ret.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 22:49

Forveksler jeg pifo og Jørn beklager jeg dette og undskylder. Ja piaskov svarer da pænt på div spørgsmål, men hun er fandme allevegne lool og hvis du var...hvad du så åbenbart ikke er...PsykoJørn, så er der ingen grund til at opmuntre tossen til at være på Kandu.

Skal man drikke vand Bent??? Hmmm jeg var ikke klar over, at det var vand man fyldte banditten med. Hedder det ikke en "Vandpik" sorry det bramfri sprog, men der er ikke andre ord som dækker begrebet - bortset fra Hydropenis....Nej vel??? Dur ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 23:02

Der er IKkE generelt tilskud til køb af Viagra, idet det fra lægemiddelstyrelsens side ses som en luksus at have et velfungerende sexliv...De er så kloge i den styrelse. Dog kan der giver et klausuleret tilskud (tror jeg det hedder) til individuelle ansøgere, som der søges om gennem ens læge.

Eksempelvis får disse hjernedøde HA-rockere tilskud til Viagra, mens de sidder i spjældet, så de kan fylde banditten med vand når modellen kommer på besøg og de skal hygge sig på boreplatformen i sexlokalerne i fængslerne. Det er helt ude i skoven...Hvad fanden skal de have tilskud for...... de skvadderhoveder

Nå det har jo ikke en dyt med sp at gøre....sorry. Jeg smutter igen

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-10 23:05

Citat
men hun er fandme allevegne l

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-07-10 23:17

Lissom en sæk lopper

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-07-10 04:55

@klumme: helt ok - jeg "godtager" din undskyldning
Tror måske at peyo = Jørn?
men pifo er bare = pifo
Jeg er i øvrigt enig med dig i, at der ikke burde gives tilskud til viagra til indsatte - men ja, det er så en helt anden sag.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-07-10 04:55

Jeg er ikke sikker på at jeg har "dokumentation" nok til at kunne hæve min belønning på en gang vinduesvask.
Jeg må nok lade spørgsmålet hænge til jeg har været i Frankrig og Spanien - så må jeg ind på et lokalt apotek og spørge.
Spørgsmålet er så bare om det er et EU direktiv eller om det er op til de enkelte lande i EU om f.eks. viagra skal være receptpligtig.
Jeg har hele tiden troet på, at det er et EU spørgsmål, mens min væddemåls-ven mener, det er op til de enkelte landes lægemiddelstyrelser om, hvorvidt medicin skal kunne købes i håndkøb eller ej.

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 13-07-10 07:43

Tak for svaret piaskov.