/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Er dette generelt?????????
Fra : Mosebaek
Vist : 1079 gange
200 point
Dato : 04-07-10 22:18

Det ser ikke kønt ud:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1372640.ece

Men igen tror jeg godt der kan tåles at blive strammet op i den offenlige sektor.
Mon ikke meget af tiden foregår med kaffe-slapperas og egne fornøjligheder.
Mange offentlige ansatte har det med at gå til den "evige hvile".
Det går bare ikke i privat regi,eller på fabrikker.Der bliver du målt efter ydelse.
Nå nu glæder jeg mig til en "vis" respons.
Det er jo nok ikke ALLE,der er enige med mig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-10 22:22

Glæder mig til indlæg her,fra diverse gammel-kommunister.

Vi må igen ha`lidt mere "rav",i Kandu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:28

DET er ikke nogen nyhed.
Det har de sg_ gjort altid.

Eller også bliver der såmænd bare skåret ned på hjælpen_ ISTEDET FOR.

Det går altid ud over de svageste i lille og RIGE Danmark,
mens de rige bliver mere rige.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-07-10 22:28

Citat
Glæder mig til indlæg her,fra diverse gammel-kommunister

Det kan du jo selv være...

Men jeg tror nu ikke det er et generelt problem. der er jo altid brådne kar i alle samfundslag og arbejdssituationer...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-10 22:30

Skal lige bemærke: Kl. 23.15 skal jeg "puttes".Men er ved puteren under morgenkaffen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-10 22:40

Citat
Men jeg tror nu ikke det er et generelt problem. der er jo altid brådne kar i alle samfundslag og arbejdssituationer...

Jatak,men du kan noget nemmere gå og "gemme" dig i offentlige erhverv,end private.
Jeg har selv været arbejder/murer hele mit liv.Der får du altså løn,efter indsats.

Citat
Er dette generelt?????????

NEJ...... Jeg kender også nogle,der er deres opgave voksen.Meeen,har du en lidt svagt karakter......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-07-10 22:48

Citat
har du en lidt svagt karakter

NEJ jeg kan sandelig med god samvittighed sige at jeg ikke har en "svagt" karrakter - og iøvrigt arbejder jeg pådet private arbejdsmarked, hvor man ikke kan gå og gemme sig og gøre som man har lyst til.

Men dermed ikke sagt at alle i den offentlige sektor gør som de omtalte personer!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-10 22:56

Citat
Det kan du jo selv være...

Det er jeg skam også........ med mellemrum.

Har bl.a. ikke meget tilovers,for storkapitalen,der snyder og bedrager,for at skabe profit.
Derfor synes jeg det er helt iorden,om SKAT kan opsnuse,nogle af de lyssky personer der bare sender formuer til udenlandske konti.Håber inderlig de bliver knaldet.
Men igen,hvem kan man stole på.Selv Helle Thorning lukrerer tilsyneladende,lige på kanten.........
Men hun er en god og "ærlig",arbejdsmands-venlig Socialdemokrat.
Der så sandelig ikke går op i gods og guld,men kun tænker på befolkningens ve og vel.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 22:56

Det håber jeg sandelig ikke at nogen tror er generelt for landet, heromkring hvor jeg bor (Nordvestjylland) er det dårlige ledere og dårlig planlægning i den offentlige administration vi døjer med, ikke de ansatte som gør deres pligt og mere til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-07-10 23:14

Det er vel at forvente at der kommer reaktioner på en sådan påstand:
http://nyhederne.tv2.dk/article/31903372/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-10 23:46

Jeg synes det er sørgeligt, men jeg har i en sygdomsperiode haft hjemmehjælp og de skulle ordne alt det jeg ikke selv kunne. De kom punkligt og gik i gang og gik ikke før tiden. 10 min før de skulle gå ville de gerne have en kop kaffe. Men da var arbejdet gjort. Så sige noget dårligt om hjemmehjælpen her i kommunen. Aldrig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-10 08:32

Citat
heromkring hvor jeg bor (Nordvestjylland) er det dårlige ledere og dårlig planlægning i den offentlige administration vi døjer med,

Det kan da ikke passe, alle ledere og ikke mindst pædagoger holder flere timers møder hver uge for at få tingene til at køre.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-10 09:38

Citat
Det kan da ikke passe, alle ledere og ikke mindst pædagoger holder flere timers møder hver uge for at få tingene til at køre.

Så går tiden så dejlig med dette......

Iøvrigt er jeg godt klar over at man skal passe på med (ikke) at generalisere.
Jeg har altid syntes at det var uretfærdig når en "vejmand",i gamle dage fik påduttet at være dovn,fordi han lige tog en slapper over skovlen.Ingen kan arbejde intens,med en skovl i otte stive klokketimer.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-10 11:32

Ja - lad os endelig udskifte de offenlige ansatte og købe ydelse hos de private firmaer.
Det bliver dobbelt så dyrt, og ydelsen bliver reduceret................efter et stykke tid.

Desværre er det sådan at de offenlige ledere er for dårlige, og politikerne er for svage til at stramme op.

Det er de samme politikere som rejser ud i verden for at købe møbler.............fra Danmark måske.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-10 12:01

Citat
Ja - lad os endelig udskifte de offenlige ansatte og købe ydelse hos de private firmaer.
Det bliver dobbelt så dyrt, og ydelsen bliver reduceret

Det prøvede Græsted-Gilleleje kommune for nogle år siden, de lavede en "helhedsløsning" med ISS der påstod at have gode erfaringer fra udlandet, jeg mener også kontrakten indbefattede mad.

Men det fungerede overhovedet ikke.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-10 13:42

Problemet med det offentlige er at mange ledere er ledere, ikke fordi de har evnerne men fordi de lønmæssigt er i en lederklasse. Det er problemet. Lønsystemet er skruet forkert sammen. Men hvis en overassistent skal have mere i løn så skal han være fuldmægtig og det bliver han automatisk når han har været ansat i en del år.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-10 15:10

Citat
så skal han være fuldmægtig

Fuldmægtig ?
Som det kører i nogen kommuner vil jeg skrive mægtig fuld

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-10 15:51

Citat
Fuldmægtig ?
Som det kører i nogen kommuner vil jeg skrive mægtig fuld

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-10 17:05

Ja hvis der har været druk på arbejdspladserne så stod kommunerne ikke tilbage. Jeg er uddannet på et rådhus og alle vidste at skulle man bruge en bestemt medarbejder, så skulle det være før 11, efter elleve var han så fuld at han ikke var til noget, han ventede kun på det blev fyraften.

I dag må man ikke drikke der og heldigvis.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-10 17:34

Politikere er folk som, når de ser lyset for enden af tunnelen,
så går de ud og køber mere tunnel. - John Quinton

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-10 19:26

Efter at ha`set aftenens tv2 avis,synes jeg egentlig kommentarer er overflødige.
Det er jo rystende ting der sker.Mage til regulær svindel og moralsk forfald,skal man lede længe efter.Og det siger ikke så lidt,når man tænker på,hvordan det står til i dagens Danmark.
Jamen,hvad fanden er det for mennesker,der kan udnytte en gammel BLIND dame i den grad.
Man væmmes........jeg vil ikke sætte på skrift,hvad jeg mener der skulle overgå sådan krapyl.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-10 22:12

Jamen Mosebaek

Er det ikke den almene holdning i befolkningen du hentyder til. Det er som om at alle er sig selv nok. Hvor er stoltheden ved eget arbejde`Hvor er stoltheden ved veludført arbejde? Jeg tror bare de tænker på sig selv. Kun mig og mig og min og hvordan har jeg det og hvad har jeg lyst til. Og sætningen, de udnytter os, lønnen er for dårlig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-07-10 22:30

Citat
Hvor er stoltheden ved eget arbejde`Hvor er stoltheden ved veludført arbejde?
se det var samtale emnet på jobbet i dag, utrolig at nogen ikke har mere samvittighed, det går tilsyneladende bare ud på at hæve sin "løn" om man så har tjent sin løn er underordnet, eller er det?

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 06-07-10 06:12

Om det er generelt eller hvad ved jeg ikke noget om, men dette er i hvert fald forkasteligt:

http://politiken.dk/indland/article1010643.ece

nihau

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-07-10 16:40

Citat
om man så har tjent sin løn er underordnet

Jamen det er jo netop der den store forskel er.Som privat ansat,kan du ikke gå og "gemme dig",i samme stil som en offentlig ansat.Nu tænker jeg på håndværkere og lign.Der bliver altså holdt øje med om du får produceret noget.Ellers er det ud af vagten.

PS.:"Sagen" udvikler sig tilsyneladende stadigvæk.Er spændt på om nogle tager ansvar.Men jeg tror det desværre ikke.Der går nok en fjortendages tid.Så har "støvet" lagt sig.Så kører det videre igen,på bedste beskub. Sådan er livet jo nu om stunder,i vor "dejlige" Danmark.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 06-07-10 18:25

Hjemmehjælpere og deres ledere bør sammen diskutere TV2's afsløringer af snyd i København med arbejdstiden, siger formanden for fagforbundet FOA, Dennis Kristensen.
»Jeg vil opfordre de ansatte i ældreplejen og deres ledere til i de kommende dage at rive en time ud af kalenderen for sammen at se TV2's optagelser og derefter diskutere, hvorvidt det alene ville have resulteret i solstrålehistorier, hvis deres arbejdsplads havde haft TV2's kameraer i ryggen. Og hvis diskussionen bringer ting frem, som vil få deres tæer til at krumme sig sammen ved tanken om, at de så det på en tv-skærm, så gælder det om at gøre noget ved det her og nu«, siger Dennis Kristensen.
Han kalder oplevelserne med TV2-optagelserne for beskæmmende.
Plejecentret Håndværkerhaven har udviklet en syg arbejdskultur, der har fået hele arbejdspladsen til at ryge i grøften, siger FOA's formand.
----
I dette tilfælde kunne de offentlig ansatte gå og gemme sig, ja.

Men det er ikke alle offentligt ansatte, som kan det -
eller som snyder og bedrager

Jørn - tidligere privat ansat (typograf) og offentlig ansat (pædagog fritidshjem, børnehave, vuggestue) - Og vi havde altså KUN 1/2 pause - Møder holdt vi udenfor arbejdstiden.

Jeg ved godt, at pædagoger på special-institutioner holder møder i arbejdstiden.

Det er noget "fis" at det KUN er privat ansatte som knokler røven ud af bukserne og at ALLE offentlige ansatte ikke laver dagen gerning.

Dog er den historie her STORSLEM !!!!

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 06-07-10 18:31

De har åbenbart ikke fokuseret på kvaliteten af deres eget arbejde«, siger Dennis Kristensen.

Forbundsformanden vil nu tage initiativ til en debat om værdierne i faget.

»Vi bliver nødt til i vores faggruppe på landsplan at diskutere forholdet til vores fælles værdier. Der er altså kun én grund til, at vi er i dette her fag - og det er for de ældre og svages skyld«, siger Dennis Kristensen.

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 06-07-10 21:45

En anden synsvinkel
http://www.arbejderen.dk/content/tv2-s-beskidte-valgkamp

Ikke fordi jeg er enig. For det er horribelt det snyd!

Men ligefrem at sige at ALLE indenfor den branche snyder er jo også "lidt" langt ude

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-10 22:40

det bliver da værre og værre, virkeligheden overgår fantasien:
http://nyhederne.tv2.dk/article/31959534/

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 07-07-10 05:50

Hmm.

Ja, John Mogensen har jo ret

Er linket fra sangen så en løsning:
http://www.bevolution.dk/
???

Kommentar
Fra : nihau

Dato : 07-07-10 05:54

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-07-10 19:16

Citat
En anden synsvinkel
http://www.arbejderen.dk/content/tv2-s-beskidte-valgkamp

Der er vist ikke mange i DK,der tager den sidste rest af beton kommunister,alvorlig.

Igen kan vi i tv-avisen se hvordan sagen breder sig som ringe i vandet.Det er ikke bare i København og Sjælland,det er galt. Det samme i alle de store øst-jyske byer.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-07-10 17:05

Tak for svaret granner01.Jeg tror det er rigtigt,som du skriver i dit indlæg,om ledere.
Af navn,men ikke af gavn........

Gad vist om sagen stadig udvikler sig.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-07-10 23:30

Selv tak du og ja, sagen vil udvikle sig for Kbh er ikke det eneste sted der snydes.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-07-10 09:46

Sidste nyt-- som kan tilføjes diskussionen om offentlig og privat - af de fleste indlæg her fremgår det at sagen aldrig var gået i det private:

Nu er det imidlertid sådan, at lige nøjagtig Hjemmeplejen ved Haandværkerforeningens Plejehjem er eneste selvejende institution, der driver - eller snarere drev hjemmepleje i Københavns kommune. Bestyrelsen erkender nu at det var en for stor mundfuld at drive hjemmeplejen, som nu overgår til kommunen.