/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
To (måske)lette spørgsmål.
Fra : NickChanger
Vist : 591 gange
20 point
Dato : 04-07-10 19:27

Hej.

Jeg påtænker at lave to kreative tiltag i min lejlighed, og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

A) Jeg vil sætte en metalbar op i min entre/gang. Den skal bruge til kropshævninger.

1 - Hvilken type rør skal jeg bruge, hvor købes det, hvordan sætter jeg det smartest/flottest fast til væggen(Det skal gå på tværs af gangen, ikke langs væggen)

B) Er så heldig at jeg har 4m til loftet og en stor tom væg. På den væg vil jeg gerne lave en lille klatrevæg:). Væggen er en ydre murstensvæg indtil nabobygningen og bygningen er fra ca.1915. Med de informationer, kan i så fortælle om det vil blive et problem, mht. om væggen kan holde til det?

Håber i kan hjælpe!

Mvh.

Henrik E

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 20 point
Dato : 04-07-10 21:48

Køb et stykke rustfri vandrør hos en lokal blikkenslager, han har sikkert også forslag til smarte rørholdere.

En væg fra 1915......pyha, det er jo en pudset indervæg, så den kan bestå af alt lige fra lerklinet halm med æggeskaller til hårdbrændte sten fra en nedrevet kamin, man var ikke så kræsne med bagmure dengang

Er det et såkaldt "murermesterhus" burde væggen være ok.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 04-07-10 22:20

Citat
Hvilken type rør skal jeg bruge, hvor købes det, hvordan sætter jeg det smartest/flottest fast

Angående at sætte det fast:
Find en HÅRD træplade, og bor et hul på samme størrelse/ tykkelse som stangen.
Sav den derefter over i 2 lige store stykker, som du montere på væggen, som stangen kan hvile på
så er den også NEM at pille ned, og det ser rimelig pænt ud.
Afrund eventuelt siderne, så det ikke ser hetl ´firkantet´ud.

Citat
Er så heldig at jeg har 4m til loftet og en stor tom væg.

Tror jeg ville holde mig fra det, medmindre du sætter en eller anden form for stivere op.
Men det kan jo også gøre ´vandreturen´mere besværlig.

Godkendelse af svar
Fra : NickChanger

Dato : 04-07-10 23:52

Tak for svaret LuffeA.