/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Align:left i en centreret tabel celle.
Fra : k_m_s
Vist : 619 gange
200 point
Dato : 03-07-10 14:07

Hej

I en centreret tabelcelle vil jeg godt ha et enkelt afsnit tekst stående "text-align:left"

Hvad hedder den kode der skal stå imellem den tekst der skal stå i venstre side?

<td width="*" style="text-align:center">

<!-- Tekst der står til venstre -->

   <h2>revwnjrnvjnlvmtk ervrojvtnvtw ermcvoerjvh ewcrhvn</h2><br />

</td>

God week end
Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-10 14:59

Eksempel på 3 positioner i samme celle, i hver deres linje :

<td>
<p align="center">center</p>
<p align="left">venstre</p>
<p align="right">højre</p>
</td>

vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-07-10 15:03

Men da du kan ikke anvende samme style på alle 3 linje, da din style har align sat til "center".

vh Ben

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-07-10 17:52

<div style="text-align:left;">tekst som skal stå til venstre</div>

Hvis du vil lærer CSS som bruges til at bestemme hvordan ting skal vises, altså om de skal stå til venstre højre center og om der skal være border osv så kig hos : http://www.w3schools.com/css/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-10 08:46

Jeps. Der er forskel på HTML parametre som f.eks. Benjamin.Hansen illustrere og så CSS egenskaber. Med CSS er det ulige nemmere at adminmistre layout af HTML elementer således, at een rettelse i en enkelt extern fil (stylesheet) vil 'slå igennem' på alle sider, hvor en CSS klasse eller id benyttes til at angive f.eks. alignment. Benyt derfor så vidt muligt externe CSS stylesheets, istedet for interne stylesheets eller in-line stylesheets...
..som er dét, du selv er 'ude i' )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 04-07-10 09:18

God morgen

Jeg har også lavet et stylesheet, men jeg har ikke lært endnu hvordan jeg laver en id der angiver at teksten skal være sat til venstre. Hvordan gør jeg det?

Er i gang med html.dk css vejledning

Ha en god dag.

Kim

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-07-10 10:29

Har ikke lavet meget af dette, men CSS er løsningen. jeg brugte http://html.dk til at læse på.
Har så en skabelon jeg bruger se : http://stoneplace.dk
http://stoneplace.dk/vejret.
hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-10 14:38

Husk at; med et id kan der KUN angives eet unikt (X-)HTML element på dokumentsiden.

Med en klasse (class) kan der angives et vilkårligt antal (X-)HTML elementer.

En klasse (class) angives med . = (punktum) ud for klasse-navnet (class), medens der for et id skal angives en #= ('havelåge') i id-navnet, i selve CSS stylesheet'et.

CSS:

ID = html-tag#WHATEVER {css-egenskaber;}
CLASS = html-tag.WHATEVER {css-egenskaber;}

Disse angives så i (X-)HTML elementet, som følger:

(X-)HTML:

ID = <html-tag id="WHATEVER">

CLASS = <html-tag class="WHATEVER">

Happy coding... </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 07-07-10 08:00

Tak for svaret molokyle.

Også til jer andre.

Ha en god dag.

Kim