/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fastlimet tæppe på linoleum
Fra : fa.dk
Vist : 859 gange
75 point
Dato : 05-05-03 00:10

Min mor bor på et ældrecenter. De har bedt om, at jeg fjernede tæppet i stuen. Jeg troede, det bare var fastgjort i kanterne med dobbeltklæbende tape - og så var det limet fast overalt!
Jeg fik i løbet af dagen at vide, at det var vandopløselig lim - og én "ekspert" fortalte, at jeg skulle bruge sæbevand. Da det ikke virkede, sagde en anden, at lampeolie var godt, i øvrigt pedellen.
Så jeg sejlet rundt i sæbevand og senere olie og skrabet og skrabet med en spartel. Og gulvet ser forfærdeligt ud med mange rester. Midt på gulvet er der et stort aftryk af bogstaver, der slet ikke vil gå af. Der ligger fortsat tæppe på det halve gulv. - Jeg lod olien virke i mindst en time.
Skulle der være en ekspert med et godt råd, der virker - og helst hurtigt og effektivt - og uden at ødelægge linoleumet. Min mor skal tillige hver nat kunne sove i rummet. Hun er 93 og har ikke godt af store forandringer, som f.eks. at sove i et andet rum på centret.
Venlig hilsen
Frank

Accepteret svar
Fra : DonAndre

Modtaget 85 point
Dato : 05-05-03 00:50

hej fa.dk (??..)
Som gammel gør det selv mand vil jeg anbefale, at du bruger en el-spartel.
disse kan som regl lejes i dit lokale byggemarkede... for ca. 100,- pr. dag.

du spare en masse tid og er mindre krævende!!

god arbejdslyst!! Andre'

Kommentar
Fra : barbapap

Dato : 05-05-03 11:51

Hej fa.dk,
Jeg har på et tidspunkt fjernet gl. tæppelim med Svarfega, (Håndrens)
Mvh. Barb

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 05-05-03 15:43

Tak for svaret, DonAndre.
Jeg anede ikke, at der fandtes en el-spartel. Jeg har en formodning om, at den vil gøre en forskel - sammen med lampeolien.
Jeg kan se, at der er endnu et råd, så der er lidt i baghånden; så også tak for det råd.
Jeg går videre i morgen.
Mvh.
Frank