/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Naboen ødelægger hækken - hvad gør vi?
Fra : qfha
Vist : 2169 gange
300 point
Dato : 02-07-10 10:15

Vi havde en nauerhæk 1,80 m høj. Nu har naboen klippet den ned i forskellige højder fra 1m til ca. 1,5m ikke i lige linie, men med brede huller rundt omkring.

Naboen er en gammel dame, som er fuldstændig ligeglad med, hvad vi mener. Hun klipper blot videre og smider affaldet over hækken til os sammen med al andet af hendes haveaffald.

Damen har i øvrigt kommunal haveservice.

Hvad gør vi lige? Vi er modtagelige for gode ideer.

Mvh
qfha

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-07-10 10:42

http://www.hegnsloven.dk/

- her står alt hvad der er brug for...

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 02-07-10 10:59

Smid noget ståltråd ind i hækken = SÅ KAN HUN LÆRE

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-10 11:20

Gør som hun, klip den ned til samme minimum højde, måske 1 meter?

En naur hæk er en meget kraftigt voksende hæk og skal holdes nede, ellers bliver der huller.
Klip ikke helt lodret, men lad den spidse foroven, så får hele hækken lys og overlever...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-07-10 11:33

Kommunal haveservice er differienteret efter kundens ønsker, nogle vil f.eks. kun have hjælp til at få klippet græsplænen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-07-10 12:19

Ring til kommunen, pensionsafd. og forklar problemet. Damen kan være begyndende dement og kan ikke helt forstå hvad i siger til hende.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-07-10 16:10

Jeg har talt med kommunens haveservice. De har sagt det til hende, men hun udtrykte overfor dem, at hun var ligeglad. De klipper efterfølgende kun siden.

Jeg tror også, at der er en form for demens i det - eller en imponerende frækhed

I lang tid gik hun ind i vores have med sit affald, vi bad hende gå hjem til sig selv, men hun svarede, at hun var hjemme! Vi satte så et trådhegn op i hækken, så hun ikke umiddelbart kunne gå gennem hækken. Det hjalp lidt, nu smider hun affaldet ude foran vores hus, og ind under vores hæk.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 300 point
Dato : 02-07-10 16:59

- smid affaldet tilbage, og se hvordan hun reagerer. Hvis I ikke møder nogen fornuftig reaktion, ta' fat i kommunen og bed om en visitation i hendes hjem... Den er helt gal med hendes opførsel!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-07-10 17:03

Dengang min gamle direktør gik på pension meldte han sig som frivillig samtale partner og hjælper
for ældre naboer. Måske kan I få et tilsvarende job?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 04-07-10 09:23

Citat
Dengang min gamle direktør gik på pension meldte han sig som frivillig samtale partner og hjælper
for ældre naboer. Måske kan I få et tilsvarende job?

Kunne overvejes, hvis betalingen er ok. Vi har jo bestridt jobbet et stykke tid allerede

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 08-07-10 06:48

Tak for svaret Stouenberg.