/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Meget solbrændt
Fra : Lassepg
Vist : 857 gange
50 point
Dato : 29-06-10 20:19

Har været ved stranden hele dagen og er blevet så solbrændt at huden er løs og falder af på skuldrene, hvad vil være bedst? - at lade det sidde/falde af ad sig selv eller pille det af?

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 29-06-10 20:21

IKKE PILLE_

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 29-06-10 20:32

Du har en førstegrads forbrænding og måske mere: http://www.laegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=821/sprog=1/grp=3/menu=1/

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 29-06-10 20:32

Hænderne over dynen - nix pille

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-06-10 20:33

brug lidt aftersun

Godkendelse af svar
Fra : Lassepg

Dato : 29-06-10 20:42

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-06-10 21:07

vrøvl vrøvl vrøvl

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 29-06-10 21:07

du dør sikkert pga mangel på hud

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 29-06-10 21:10

Hvis du er meget skoldet, kan det godt gøre ondt i flere dage.

Jeg kender selv alt for godt til at solen "bider". Hvis du stadigvæk har meget ubehag i morgen , da gå på apoteket og få dem til at hjælpe dig med at finde noget GODT creme med Aloe Vera(mange reklamerer med at der er Aloe Vera i deres produkter, men det er kun de få cremer der er gode). Aloe Vera har en kølende og lægende virkning på solskoldet hud, og det hjælper også med til at huden ikke hænger i laser, men forsvinder når du påføre cremen.

Jeg håber at du får sovet i nat, solskoldning kan gøre meget ondt, som sagt jeg har selv prøvet det en del gange, trods faktor 20!!! Så jeg føler virkelig med dig.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-06-10 23:36

Selv tak - husk solcreme næste gang, det er ikke ufarligt at blive skoldet af solen