/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Udskiftning af dørlåse i Skoda fabia
Fra : Aakjær
Vist : 3028 gange
20 point
Dato : 27-06-10 14:53

Min Fabia trænger til nye dørlåse, jeg har afmonteret beklædningen på døren men er i tvivl om hvordan dækpladen inden under afmonteres. Skal rude hejs blive siddende i døren eller kan det hele tages ud i et stykke. Hvis det skal afmonteres er det så de små skruer med firkantet kærv der skal løsnes?
Venlig hilsen Aakjær

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-06-10 15:36

Silvan har 4 hængelåse til 79,95...

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 27-06-10 16:16

Kan man ikke udtage cylinder - ved blot at tage en skrue i dørrammen ved håndtaget?

Jeg kan ikke forestille mig, at du skal adskille hele døren... Da omlægning låsen, skal kunen fikse rimelig hurtigt.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-10 17:14

Sidder cylinderen ikke fast med en skydeclips som i gamle biler. ????

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-06-10 17:53

Jeg mener du bare tager og lukker vinduet, så kommer du til det clips der holder låsen, så tager du af den lille stang,så trykker du ud låsen,Forsiktig hvis du har nøglen i låsen,så du ikke drager ud cylinderen.
alimak

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 28-06-10 00:56

behøer du at låse bilen?

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : Aakjær

Dato : 29-06-10 19:25

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg havde sgu ikke lige set den mulighed :-/
Låsen er hermed udskiftet...

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-06-10 21:43

Super tillykke