/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Hvad påvirker det?
Fra : KMH1990
Vist : 437 gange
20 point
Dato : 27-06-10 10:32

Jeg skal forklare, om nedenstående aktiviteter påvirker balancen og/eller resultatopgørelsen samt redegøre for hvorfor. Kan I hjælpe mig?

1. Ejeren indskyder en lottogevinst på 1 mio. kr.

2. Salgsfremmende omkostninger blev 150.000 kr. i stedet for 100.000 kr.

3. Overskuddet blev 400.000 kr. i stedet for 350.000 kr.

4. Omsætningen blev større end forventet.

5. Der betales en gæld på 20.000 kr. til andre kreditorer.

6. Vareforbruget blev 50.000 kr. større end først beregnet.

7. Renteindtægterne blev på 3.000 kr. i stedet for 1.000 kr.

Mine egne bud:

1. Det påvirker balancen, da egenkapital og likvide beholdninger forøges.

2. Det påvirker resultatopgørelsen, da overskuddet falder.

3. Det påvirker balancen og resultatopgørelsen, da resultatet forbedres.

4. Det påvirker balancen og resultatopgørelsen, da overskuddet og egenkapitalen øges.

5. Det påvirker balancen, da aktiv- og passivsiden reduceres.

6. Det påvirker balancen og resultatopgørelsen, da varelageret formindskes, omkostningerne forøges og overskuddet formindskes.

7. Det påvirker balancen og resultatopgørelsen, da de likvide beholdninger forbedres og overskuddet øges.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 27-06-10 11:20

lav dit skolearbejde selv klovn

Annuller spørgsmålet
Fra : KMH1990

Dato : 27-06-10 15:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål