/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Gendanne fra unallocated flash drev
Fra : o.v.n.
Vist : 790 gange
300 point
Dato : 25-06-10 21:23

Nu er det mig som sidder med skægget i postkassen, hverken Windows eller Linux kan se andet end et unallocated partion på min Kingston usb flash drev på 4 GB, der er - eller rettere: Der har været nogle fil kopier på den og den sad i computeren (ved godt det var dumt gjort) da jeg lagde en ny Ubuntu ind, der plejer aldrig at ske noget men Plejer er vist død
Er der en chance for at redde filerne?
Recuva kan intet stille op

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-06-10 21:33

Citat
men Plejer er vist død

/
Citat
Er der en chance for at redde filerne?

Ja_da, prøv de GRATIS programmer de henter jo ALT tilbage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-10 21:34

Expres formater, og prøv igen med RECUVA

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-10 21:36

"Plejer" skal blot have lidt hjertemasage, så vågner han sikkert op igen!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 310 point
Dato : 25-06-10 21:37

Luk comp. ned
tag stick ud
start comp
sæt stick i
Er den stadig unalocated så
kig med gparted > helst fra live gparted
Husk at vælge drev med pilen oppe til højre
Hvis den stadig viser unalocated
formater mage til det den var
Nu er der mulighed for at forskellige programmer kan hente filer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-10 21:45

Jeg prøver måske bliver det først i morgen jeg melder tilbage, Gparted kan ligesom Diskhåndtering kun se et unallcoted drev, det med formatere til samme filfomat som den var (FAT32) er det et afprøvet forslag?
expres formater - er det et afprøvet forslag?
eller gør jeg ondt værre?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-06-10 21:56

Express formatering laver kun en ny alokeringstabel.
gparted expressformaterer som jeg er orienteret.

Test på et af mine fotokort.

Kortet er ca. et år gammelt og der er taget og slettet billeder.
Cameraformatering (FAT 32)
Nye fine billeder
Cameraformatering (FAT 32)

PC inspector.......................................finder en del billeder også nogle der er et halvt år gamle.

Det vigtige spørgsmål er om filerne er overskrevet.

PC inspector kan ikke finde noget efter LOWLEVEL format

HP værktøjet lowlevel formaterer hvis der ikke bruges "Quick format"

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 25-06-10 22:23

Citat
flash drev

Skal enten have LYN / TORDEN før det går på plads = af sig selv
OG BTW, du kan ikke formaterer DREVET, = kun slette DATA

EN enkelt BAD SEKTOR og du har problemet/ = IKKE NOGET AT VENDE TILBAGE TIL
Kan ikke tilråde dig at FORMATERE......

Men prøv = helst med et ANDET KORT først__MIT RÅD

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-10 23:24

Jeg har fundet den her: http://www.recovermyfiles.com/ den finder alle mapper og filer men når jeg klikker på Recover så skal muldvarpen op, jeg vil lige sove på om filerne er så meget værd at der skal et købe program til 70$ er mange penge i mit budget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-10 23:26

Citat
Kan ikke tilråde dig at FORMATERE......
jeg er også lidt nervøs her, ikke at filerne er helt uerstattelige, kun ærgelige at miste

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-06-10 09:18

Tak for svaret og en god forklaring Eyvind. jeg var meget usikker på det med at formatere drevet, men du har ret der blev intet slettet ved en ekspress formatering Recuva fandt alle filer billeder, tekster, små video klip og enkelte mp3 filer.
Og det bedste af det hele: alle filer er intakte og kan vises
dem som det var mest sur at miste er de skærmbilleder jeg gemte mens jeg installerede 18 styk som viser installering af Linux Mint (Ubuntu) trin for trin, de skal bruges til en ny Linux bruger som skal installere på to computere.
Af skade bliver man klogere når i Kandu brugere kommer med hurtig hjælp
og næste gang vil jeg gemme den slags billeder på skrivebordet og først overføre til usb drevet når installeringen er færdig.
Også en stor tak til Severino men altså Eyvind kom med den bedste forklaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-10 09:29

- Vi er en del der selv har været der.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-06-10 10:06

Det er da OK, hovedsagen er at du fik dine filer tilbage.
For RIGTIGE MÆND tager ikke back-up