/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Knivforbud ophævet ?
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 525 gange
200 point
Dato : 23-06-10 12:48

http://nyhederne.tv2.dk/article/31570246/?tdc

Dette stod at læse i dagens avis, så spørgsmålet er, om det fremover igen vil være lovligt at bære kniv hvor bladet kan fastlåses ? Har andre hørt eller set noget der kan bekræfte artiklen ?
Lad os håbe, at fornuften endnu engang sejrer.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-06-10 12:58
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-06-10 13:00

- og det gælder altså også for jægerne...

Kommentar
Fra : peyo

Dato : 23-06-10 13:16

Jo, den er go´nok

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1367359.ece

Det var da også en tåbelig lov

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-06-10 19:08

Hej Øjenvidne4, åh endelig et emne skift - og iøvrigt et godt emne med godt nyt til friluftfolket.
Sådan som jeg har fortolket det, er det nu lovligt at ha' kniven i bæltet når man skal til bager om morgenen - forudsat man er på vej til f.eks. jagt.
Endvidere må man gerne køre med en kniv i bilens handskerum, hvilket er skidegodt for os jægere. Nu kan vi da endelig gøre ende på f.eks. et nedkørt stykke råvildts lidelser.

Jeg drager et lettelses suk og tænker; Åh, endelig har fornuften sejret - og med det i tankerne, vil jeg tage tyskeren og gå en laaaang tur.

Mvh.
Heinz.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-06-10 09:00

Det var sandelig en positiv melding, at vi ikke skal gå rundt og føle os som kriminelle, blot fordi vi gør som vi har gjort hele livet, nemlig at bære kniv, ovenikøbet en af disse "farlige" knive hvor bladet kan låses ! For mig at se gør det låste blad en god gerning, således kniven ikke klapper sammen om fingrene på én under brug !
Lad os nu se en ny bekendtgørelse udfærdiget, inden armene igen kommer ned - jeg vil helst se det officielt end stole blindt på pressen - agurketiden er over os, så .......!

Men på forhånd tak til Rigsadvokaten for at bruge den indvendige side af hovedet !

Med venlig hilsen
Provsten1

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 200 point
Dato : 24-06-10 17:56

Lad os lige kaste en blik på hvad rigsadvokaten har skriblet

http://www.rigsadvokaten.dk/media/dokumenter/Nye_retningslinjer_for_knivsager.pdf

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-06-10 19:36

Fedest!!! Så kan jeg komme ud og jage med kniv igen!

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-06-10 21:22

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-06-10 22:18

Tak skal du ha'.