/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Indsættelse i en iframe
Fra : webirene
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 22-06-10 22:20

Jeg arbejder i Frontpage og har stort set ingen forstand på html koder - bortset fra jeg normalt kan indsætte færdige scripts på min side.

Jeg kunne godt tænke mig at "abonnere" på nogle nyheder fra en avis, og avisen har oplyst, at jeg kunne sætte en færdig kode ind i en iframe.

Den oplyste kode er:

<iframe src="http://norddjurs.lokalavisen.dk/section/newslistsenestenyt" width="155" height="250" allowTransparency="true" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" valign="top"></iframe>

Kan nogen anvise mig en NEM måde til at gøre dette på. Jeg har været så naiv, at jeg har prøvet at indsætte det i body som et script - og det skete der jo så ikke så meget sjovt ved

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 22:29

du skal ikke indsætte det som script, det er ren HTML kode og kan sættes direkte i body

en NEM måde, åbn notesblok --> åbn din HTML side --> find et passende sted i body og indsæt det der --> gem og test

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 110 point
Dato : 22-06-10 22:39

prøv f.eks denne her, gem på skrivebordet som test.htm
Kode
<html>
<head>
<title>My first HTML page</title>
</head>

<body>
<b>Hello!</b>
   <br>
I hope you’re having as much fun reading this as I had writing it!
</body>
</html>

og så indsætter vi din iframe:
Kode
<html>
<head>
<title>My first HTML page</title>
</head>

<body>
<b>Hello!</b>
   <br>
   <iframe src="http://norddjurs.lokalavisen.dk/section/newslistsenestenyt" width="155" height="250" allowTransparency="true" frameborder="0" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" valign="top"></iframe>
I hope you’re having as much fun reading this as I had writing it!
</body>
</html>

virker fint

Godkendelse af svar
Fra : webirene

Dato : 22-06-10 23:30

Tak for svaret EXTERMINATOR - havde lavet den dumme fejl, at jeg havde kopieret koden ind i et word dokument i stedet for Notesblok - ØV ved godt den var dum

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 23:42

man kan jo ikke altid være lige vågen