/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
arv
Fra : lenemor10
Vist : 340 gange
20 point
Dato : 22-06-10 21:56

kan jeg arve min mor når jeg er på kontant hjælp ??
sikkert ikke efter love og regler, men er der nogen muligheder så jeg kan arve uden at miste min kontanthjælp ?? det drejer sig om ca 100.000

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-06-10 22:05

Selvfølgelig kan du arve din mor, men det vil påvirke din kontanthjælp!

Kommentar
Fra : lenemor10

Dato : 22-06-10 22:25

er der slet ingen muligheder for at komme uden om kommunens oplysninger ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-06-10 22:30

Nej du kommer ikke uden om kommunen, og det er da rimeligt. Kontanthjælp betales af skatteborgerne og hvis personen selv har penge så skal de da ikke have skatteborgernes penge.

Så når du arver, så mister du kontanthjælpen indtil du ikke har flere penge. Så kan du få kontanthjælp igen.

Men hvad med at melde dig ind i en A-kasse når du får et arbejde.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-06-10 22:30

Nej, det vil være svindel og bedrag!

Kommentar
Fra : lenemor10

Dato : 22-06-10 22:57

tak for svaret ... I ved ikke hvilken situation jeg står i så svar venligst høfligt...

Annuller spørgsmålet
Fra : lenemor10

Dato : 22-06-10 23:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 22-06-10 23:15

Skal ikke kunne sige hvordan det Sociale virker idag.
MEN for mange år siden var der trods alt samme regel.
ÆD det OP og kom igen = MEN

Min da værende rådgiver havde dog lidt SJÆL, og lod mig
beholde lidt mere end 30.000 ud af også knap 100,000, til personligt brug, som der
delvis skulle redegøres for, så hvis du står og skal modernisere
eller andet i samme stil, så tror jeg nok du kan beholde lidt af arven,
Men spørg før du BRUGER af pengene, de skal tilbage betales??