/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
'Fair Løsning' er fair
Fra : PeterTheisen
Vist : 1347 gange
20 point
Dato : 18-06-10 21:00

Selv om regeringen har karakteriseret 'Fair Løsning' som en masse fugle på taget og ingen i hånden, at mange uafhængige økonomer, herunder Finansministeriet, siger, at den er underfinansieret i op til omkring 30 mia. kr., samt at den er i modstrid med Europas samlede handling i forhold til den økonomiske krise, er den langt mere ansvarlig end VKO's 'genopretningsplan'.

Ifølge økonomen John Maynard Keynes skal man under lavkonjunktur føre lempelig finanspolitik, men kontraktiv under højkonjunktur.

Store dele af regeringens plan er kontraktive forslag og dermed i modstrid med de idéer, Keynes fremlagde.

Der er skatteforhøjelser for 11 mia. kr., nulvæksten betyder, at man må fyre 8.000 offentligt ansatte, og dagpengereformen sænker de offentlige udgifter.

Oppositionen ønsker derimod større offentlige udgifter gennem offentlige investeringer, offentligt ansatte skal ligesom privatansatte arbejde 12 minutter længere om dagen med fuld lønkompensation, og der skal sættes flere penge af til uddannelse.

Derfor kan jeg kun sige, at VKO forsøger at sætte Danmark i stå. S og SF vil og gør det modsatte.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-10 21:06

Citat
Derfor kan jeg kun sige

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 18-06-10 21:50

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-10 22:13

Citat
S og SF vil og gør det modsatte.

Den vil jeg meget gerne have uddybet.... er de de 12 min og en stor skatteforhøjelse du tænker på?

Annuller spørgsmålet
Fra : PeterTheisen

Dato : 18-06-10 22:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål