/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Ejerlejlighed varm restance
Fra : claire
Vist : 755 gange
200 point
Dato : 18-06-10 19:25

Hej

jeg har overtaget ejer lejlighed 01.05.09, den tidligere indehaver skylder varme fra 01.01.09 til 30.04.09. Vores administrator af Ejerforeningen vil have den tidligere indehaver til inkasso el. at ejerforeningen skal "æde" gælden, det er 850,00.

Er det ikke den tidligere indehaver der personligt hæfter for gælden? kan det passe at Ejerforeningen skal overtage gælden?

Hvis vi indgiver sagen til retslig inkasso, så kommer det nok til at koster mere end de 850,00 kr, men jeg synes ikke han skal slipper?

Nogle forslag hvor dette kan løsesm vi er en lille ejerforeningen, så vi er ikke interesseret i hans gæld.

På forhånd tak

Claire

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-06-10 19:35

Jo han hæfter personligt, men hvis han ikke vil betale, er der ikke andre muligheder end at gå rettens vej

Så selv om det er surt, så må ejerforeningen selv æde regningen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 18-06-10 19:38

Lav det om til forud-aconto betaling fremover.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-06-10 20:00

Sådan er det, den mere kloge snyder den mindre kloge. Skulle man næsten tror når man hører om sådan en sag.

Jeg kan blive harm når jeg hører det, men desværre så må i nok acceptere at i skal overtage gælden, det vil koste meget mere at få den til incasso.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-06-10 20:19

Citat
jeg har overtaget ejer lejlighed 01.05.09, den tidligere indehaver skylder varme fra 01.01.09 til 30.04.09. Vores administrator af Ejerforeningen vil have den tidligere indehaver til inkasso el. at ejerforeningen skal "æde" gælden, det er 850,00.

Jeg har svært ved at se hvordan den sag overhovedet KAN opstå

Der er vel lavet refussionopgørelse i forbindelse med købet

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 19-06-10 06:44

Dette spørgsmål her bliver vel også bare annulleret?

Spørgsmål
- Ubesvarede   1
- Besvarede   35
- Annullerede   20
- Slettede   0
Ialt   56

vic200

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 20-06-10 12:26

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-06-10 14:48

Ha - det var jo ikke noget svar, men bare et forslag.