/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Frames?
Fra : e2000
Vist : 686 gange
50 point
Dato : 07-11-01 11:44

Hvordan kan man checke om en bruger kan køre frames via javascript?

Erik

Accepteret svar
Fra : britta

Modtaget 50 point
Dato : 07-11-01 14:02

Hej

<NOFRAMES>
Dette er hvad de browsere, der ikke kan læse frames får at se
</NOFRAMES>
i din frameset... Hvorfor ikke bare bruge den? Hvis deres browser ikke understøtter frames, så er det hvad de får af se.
de fleste browsere siden NetScape 2.0 og Internet Explorer 3.0 viser frames.... Så der måske ikke så aktuelt at have en kontrol på.. :)

Hilsen
Britta

Kommentar
Fra : e2000

Dato : 07-11-01 14:28

Tak for din besvarelse, men jeg skal bruge et javascript til at checke det, for det skal bruges til en statestik over hvor mange som køre med javascript.

Erik

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-11-01 15:06

e2000 skrev i dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Hvordan kan man checke om en bruger kan køre frames via javascript?

Er det ikke fint nok at regne med at frameset'et er indlæst og så spørge
med "if(!frames) go_bananas();"?
SVJV er det kun _meget_ gamle browsere der ikke understøtter frames...

--
knæk og bræk
Morten @ E-bronx

Kommentar
Fra : britta

Dato : 07-11-01 17:30

Hej
Prøv dette:
Hej
Prøv dette :
<html>
<head>
<!-- jev ved godt /head mangler. det skal den vist -->
<frameset cols="100%,*">
<frame src="frames_ok.php?fok=true">
<noframes>
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=frames_ok.php?fok=false">
</noframes>
</frameset>

dit script i filen frames_ok kikke så på variablen $fok for at se om frames er ok.
Hilsen
Britta