/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Bogføring af faktura fra Sverige
Fra : johnnyp
Vist : 2170 gange
100 point
Dato : 17-06-10 09:37

Har brug for hjælp til at bogføre faktura fra Sverige, som vedrører betaling af web-domaine hos en svensk udbyder og som er til eget brug ( firma ) og ikke til videresalg. Er det blot at bogføre som normalt eller???. Bruger Summa Summarum programmet.
mvh

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-06-10 09:42

Citat
Er det blot at bogføre som normalt eller???.

Ja

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 17-06-10 09:58

Hej

Hvis du har fortalt sælgeren dit danske CVR nummer, så bør fakturaen være momsfri og skal så bogføres uden moms.

Jeg anbefaler du opretter en ny konto i finans til "import" af web udgifter.

Hvis han har skrevet 25% svensk moms på - så må du IKKE fratrække momsen i Danmark, men skal forsøge at få ham til at godskrive momsen.

Hilsen

Leo Lund
www.leolund.dk

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-10 17:44

Der er ikke angivet moms på fakturaen - fakturaen indeholder korrekt firma data og CVR nummer , så den bliver bogført uden moms som du Leo beskriver. Med hensyn til ny konto er det så OK med et navn som f.eks. internet webhotel - Sverige ???I

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 21-06-10 08:17

Hej

Det lyder fornuftigt.

Det skal selvfølgelig være en driftskonto - som skal stå i samme gruppe som "internet webhotel Danmark" (hvis du har en sådan konto) - dvs. i nogen kontoplaner er det i administrationsgruppen i andre er det i reklamegruppen.

Hilsen

Leo Lund

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 21-06-10 14:11

Hej Leo

Mange tak for hjælpen

mvh
Johnny

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 21-06-10 14:11

Tak for svaret Leo.pedersen.