/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Hvordan virker en buskrydder
Fra : kylco
Vist : 2138 gange
200 point
Dato : 15-06-10 14:37

Har købt en Man Power buskrydder i Bilka, skal bruge den ved sommerhus, da jeg ikke gider bruge for meget tid i haven, når jeg har weekend dernede. Måske er den købt for lille, men ville ikke bruge for mange penge på den.

Jeg har påmonter klingen, der er ingen tandhjul som holder den på "plads" dvs jeg kan skubbe den rundt med fingeren, selvom møtriken er spændt helt fast. Når jeg starter den begynder klingen at rotere og kan klippe græsset mv. Når der kommer større gren stopper den, det bedst resultat opnås når jeg flytter maskinen fra side til side foran mig. Nogen som kan forklare hvordan den fungere inden i??

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-06-10 14:46
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-10 15:24

Klingen skal sidde "løst".

Men fingrene væk medmindre tændrørshætten er pillet af, ellers kan Du risikere at skulle skifte til en eenhånds-maskine

Og tjek området for større sten, tykke grene m.m.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 15-06-10 18:31

der sidder en slyngkobling i den så klingen skal kunne køre rundt når den er stoppet. du skal gå langsomt frem når du skærer en gren over. og du er sikker på, at klingen vender rigtigt så tænderne bider på forkanten.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-06-10 22:08

Jeg er ikke enig med trimare46, når man skal skære så er det bedst at hugge over med fuld gas, ellers ryger man ud i at slyngkoblingen (hvis der er sådan en) slår fra.
Jeg har en Partner der er ingen slyngkobling,.
Der er også 2 slags klinger: dem med fire fingre og dem med en masse tænder ligesom en rundsav,

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-06-10 22:34

Få fat i en bæver

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-06-10 01:04

Citat
Få fat i en bæver

Godkendelse af svar
Fra : kylco

Dato : 27-06-10 15:55

Tak for svaret trimare46.