/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering
Fra : kivi
Vist : 1067 gange
100 point
Dato : 15-06-10 12:34

findes der et program som man kan lægge på en usb nøgle og så formatere en harddisk den jeg har er på en diskkete og da jeg ikke har noget disk drev ønsker en som kan ligge på en usb

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 15-06-10 12:48

Du kan gå ind i stifinder, finde drevbogstavet for USB nøglen, tryk venstre museknap, find formater i menuen og gør det der står

Accepteret svar
Fra : linux-man

Modtaget 110 point
Dato : 15-06-10 12:54

Thyregod > Spørgeren bad om et program til formatering som kunne ligge på en USB-nøgle.

Jeg har skrevet om emnet her: http://ezinearticles.com/?How-to-Reformat-a-Hard-Drive&id=4462806

Og der findes faktisk sådan et program.

http://www.brothersoft.com/hdd-low-level-format-tool-75265.html

Fylder ½ megabyte, så det skulle fint kunne være på en USB-nøgle.

--
Mvh

Henrik
www.blunck.dk/blog

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-06-10 14:00

Thyregod, så vidt jeg kan se er det ikke USB nøglen der ønskes formateret

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-06-10 18:31

Man kan slet ikke formattere nøgler. Hvis man alligevel gør det med en hammer , passer de ikke mere i låsen.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 15-06-10 19:00

transor > Funny man...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-10 19:01

Styresystemet ubuntu kan lægges på en USB nøgle - og hvis comp. kan boote fra USB så kan du formatere din harddisk.
Hirens bootCD kan også lægges på en nøgle.
Gparted ligger på en bootCD (ca. 100 Mb) og den kan også klare det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-06-10 19:10

thyregod har du prøvet det siger der hvis hvad skete der så

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 15-06-10 19:13

det jeg søgte og fik var et program som kunne formatere hd selvom windows var igang .lige en advardsel hold jer væk fra opdatering kb 971033 slet den inden den laver ulykker
tak til alle som har svaret

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-06-10 19:13

Tak for svaret linux-man.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 15-06-10 19:47

velbekomme, kivi.

Glad for du kunne bruge svaret.