/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Vask af BH
Fra : Nik_
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 12-06-10 18:46

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man mest effektivt håndvasker (bøjle) BH'er. Jeg synes ikke de bliver rene af det, nærmest bare gjort våde og tørre igen og er så stadig beskidte. Nogle tips? :)

På forhånd tak ;)

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 35 point
Dato : 12-06-10 19:14

Naturligvis vaskes de i vaskemaskine i en netpose, så burde de blive rene. og hvis de vaskes i håndvask, sættes de i blød i biotex natten over og dagen efter vaskes de i alm. flydende vaskemiddel til håndvask.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-06-10 20:27

Jeg vasker altid mine i vaskemaskinen. Køb en vaskepose og læg den i den. Du skal ikke vaske en bøjle BH i maskine uden er i pose, bøjlerne kan gå løse og ødelægge maskinen. Men de bliver rene i maskinen.

Hvis de er lidt snaskede i kanten så plejer jeg at smøre dem med lidt opvaskemiddel et par timer før jeg vasker dem, eller når jeg lægger dem til vask.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-10 01:37

B vaskes med en flaskerenser gennem de to huller.

Veh H lægget De øverste tapper først ud til siden så der kommer en flade som vaskes med en almindelig flad børste. derefter ligesådan med de to nederste. B og H er således ret lette at rengøre.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 13-06-10 11:35

Transor vrøvler

På min vaskemaskine kan jeg sætte den ned til 800 i slyng = 30 gr. = let kvikvask eller håndvask (altså stadig i vaskemaskine)

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 18-06-10 22:29

Tak for svaret smuller54.