/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Lave faktura til firma. Hvordan?
Fra : ItsGreen
Vist : 3112 gange
85 point
Dato : 12-06-10 13:56

Hejsa.

Jeg skal have sendt en regning via email til et firma der har købt en vare.
Det må gerne se lidt prof ud

Hvad havde i gjort?
Kan man bruge et eller andet i OpenOffice?
Eller er der ligefrem noget færdig skabelon agtiggt jeg kan bruge og vedhæfte i en mail osv.?

Mange tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-10 14:13

Citat
Jeg skal have sendt en regning via email til et firma der har købt en vare.

Hvis du driver et firma, er det vel ikke første gang du sender regninger/fakturaer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-06-10 14:23
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-06-10 14:24
Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 12-06-10 14:37

Der findes en online tjeneste på www.zoho.com, her kan du oprette dig som bruger og få adgang til alle mulige nyttige programmer til små virksomheder, jeg tror det er gratis at prøve, det kan så godt være at det koster i længden.

Jeg har fundet det engang i et computerblad, så det er ikke nyt, jeg synes at mindes at google havde en finger med i det spil...

Jeg prøvede det for sjov, det er ret let. Du skal bruge zoho invoice

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 12-06-10 14:52
Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 12-06-10 15:03

Refi:

Du har altid været en god hjælp herinde. Men til tider kommer du med nogle spøjse indlæg.

Hvorfor skulle jeg drive en virksomhed fordi jeg spørger om hvordan man får sammenstykket en faktura?
Hvorfor skulle jeg spørge herinde, hvis jeg allerede har rutine med det?

Hvorfor udleder du så mange ting om spørgeren i stedet for at forholde dig til spørgsmålet?
Det er fair nok hvis du vil vide mere, men så bare spørg løs.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 85 point
Dato : 12-06-10 16:03

Lige som dig vil jeg gerne det ser lidt prof. ud, som bondemand får jeg flere regninger end jeg selv skriver, men det sker da at en eller anden har købt af mig og der skal en faktura til, så er det heldigt at Microsoft Office tilbyder gratis skabeloner som kan bruges i Open Office
http://office.microsoft.com/da-dk/templates/results.aspx?qu=faktura&origin=FX010059549
måske er skabelonen skrive beskyttet, det skal du så lige ændre så du kan rette i fakturaen, bruge dit eget navn, sætte kundens navn og beløbet på inden du printer, klik på de forskellige muligheder for at se et større billede inden downloader.
Hvis du er kreativ så kan du selv stykke en sammen med Open Office calc og Open Office writer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 16:07

Citat
måske er skabelonen skrive beskyttet, det skal du så lige ændre så du kan rette i fakturaen, bruge dit eget navn, sætte kundens navn og beløbet på inden du printer
den kan selvfølgelig også sendes med mail, hvis ikke modtageren har Open Office så skal du huske at gemme i Microsoft format
Eller det allermest smarte: Eksporter som pdf det kan alle åbne og læse og udskrive

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 12-06-10 16:32

Tillykke, har du solgt din første vare?
Hvis du vil have nogle penge skal du selvfølgelig skrive en faktura. Du bestemmer selv hvordan den skal ud, men skal dog indeholde visse olysninger. Du kan selv lave den. Helt dit eget udseende.
HUSK der er noget der hedder moms, CVR nr, betalingsfrister m.m.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 16:50

Citat
HUSK der er noget der hedder moms, CVR nr,
ikke hvis man handler som privat person og ikke er moms registreret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-10 17:12

Citat
ikke hvis man handler som privat person

Privatpersoner sender IKKE regninger - de ringer til et par HAere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-10 17:16

Nej der skal ikke cvr og moms på hvis man ikke er momsregistreret. Firmaet kan sagtens bruge en faktura uden.

Forsikringsselskaber, de fleste læger og tandlæger samt flere andre brancher er ikke belagt med moms og derfor ikke registreret. Firmaerne får fakturaer og bogfører alligevel. Selvfølgelig uden moms.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-06-10 18:08

rettelse Transor:

der skal ikke moms på hvis salget er under 50.000... men hvis du sælger for over 50.000 over hele året. Så kommer du til at svare moms, for alt solgt i året.

De fleste tandlæger er også moms registret.
Læge behandlinger betaler de lønsumsafgift, imens salg af varer som tandbørster og deslige er til lagt moms.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 19:20

Rettelse snaptil, man skal ikke opkræve moms hvis ikke man er moms registreret
Man skal moms registres hvis man omsætter for mere end 50.000kr. det er ikke salget men omsætningen som skal være under 50.000kr. hvis man vil undgå moms registrering
Citat
Omsætter du for over 50.000kr skal du momsregistreres, da du har nået en beløbs grænse der kræver at du bliver registreret som momspligtig virksomhedsdrivende.

Kommentar
Fra : lemax

Dato : 12-06-10 20:10

Rettelse Snapti

Vigtigt !
Momsfritagelse er ikke beregnet på årsomsætning, men derimod omsætning på løbende 12 mdr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-06-10 20:14

Vrøvl snaptil.

Det er ikke salg , det kommer an på.
Masser as serviceydelser -uden salg- er belagt med moms. det gælder dog ikke lægekonsultationer, tanægebehandling, forsikring eller undervisning. Men samme firma kan dog have flere forskellige ydelser, hvoraf nogle er momsbelaft, som f.eks visse lægeattester.

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 13-06-10 00:14

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-06-10 00:23

Selv tak - jeg håber du får din faktura til at se ud som du ønsker