/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Bankrådgivning
Fra : Avant85
Vist : 893 gange
300 point
Dato : 11-06-10 17:00

Teddy har været kunde i den samme bank i ca 25 år og har været udmærket tilfeds med samarbejdet både sådan generelt og specielt

Nu har Teddy fået (blevet tildelt) ny bankrådgiver. Generelt er samarbejdet med banken det samme som før, MEN i specielle situationer som f. eks. ved investeringer har tilliden fået et lille knæk.

Der har været dispositioner, som følger af specielle råd fra den nye bankrådgiver, der har været tabsgivende ( og det er ikke helt små tal, der er på tale )

Det er lidt en dum situation at rette op på.

Hvad gør Teddy? Hvor kan han gå hen med sit problem (sin opståede tvivl)?
Det er jo ikke nemt at "råbe op" i banken eller overfor rådgiverens chef. Så synes jeg at løbet er kørt for Teddy i den bank
Og hvad med tabet? Er der en anke-mulighed til "bank-tilsynet" eller hvad det nu hedder?

Er der et godt råd til Teddy?

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 17:02

den bankrådgiver skal politianmeldes

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 17:03

teddy skal lære sig at sige fra,
lidt squ og fanden hjælper

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 11-06-10 17:12

I nogle tilfælde erstatter banken de tab der har måtte være ved dårlig kunderådgivning, om det afhænger af beløbet eller hvilke kriterier der bliver dækket ved jeg ikke, men Teddy skal i første omgang klage til banken, hjælper det ikke, må han gå til banktilsynet

Jeg har set et par afsnit af - Luksus fælden - hvor der kommer rådgivere og gennemgår ens økonomi... sådan nogle tror jeg efterhånden jeg ville have mere tiltro end banken

Der er jo en årsag til det hedder bankrådgiver og ikke kunderådgiver - de lever af deres kunder

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=luksusf%C3%A6lden&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=d9cb4960fee75b73

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 11-06-10 17:27

Hvis ikke jeg sagde squ og fanden til en næsvis bankrådgiver,
var jeg 50.000 fattigere.
"Bankrådgiveren" blev fyret.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-06-10 17:48

Det afhænger meget af hvordan tedd selv har forholdt sig.
Hvis han har bedt bankmanden om en absolut sikker investering, og så har tabt, er han blevet fejlrådgivet., Men hvis han er gået efter et godt afkast, og fået at vide at der så selvfølgelig vil være en risiko for tab, er der ikke noget at klage over.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-06-10 20:23

Han kan klage over dårlig bankrådgivning og så kan han skifte bank. En bank er en forretning.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-06-10 21:40

teddy skal gøre sig klart, at den slags investeringer er risikovillig kapital. og man kan altså ikke vinde hver gang. og hvem siger at det er rådgiveren der har gjort fejl? i disse tider er der mange der taber rigtig mange penge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-06-10 08:39

Pas på brugen af de forskellige ord

En BANKrådgiver råder nok kunden men tager primært bankens parti

En KUNDErådgiver derimod BØR primært tage kundens parti....

Visse banker HAR LÆRT at kalde deres rådgivere ved RIGTIG betegnelse

Derfor bør AL rådgivning også være NEUTRAL - forstået på den måde at den rådgivende bør være ANSAT af den der søger råd.....

Bankrådgivere er blot "sælgere" ansat af BANKEN

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 12-06-10 09:26

Hvor der handles der spildes der..............................................................

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 12-06-10 11:51

Tak for svaret Nordsted1.